Czym jest system e-TOLL, jak się do niego zarejestrować i na jakie wsparcie mogą liczyć użytkownicy tego systemu, opisujemy w dzisiejszym artykule.
Wprowadzenie systemu e-TOLL ma służyć odejściu od stosowanego obecnie systemu manualnego poboru opłaty na autostradach. System e-TOLL zastąpi obecnie obowiązujący system viaTOLL. W dzisiejszej publikacji przedstawimy najważniejsze informacje na ten temat.
Rejestracji w systemie można dokonywać od 25 maja 2021 r. online na stronie etoll.gov.pl oraz za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego.
Docelowo będzie można również dokonać rejestracji:
Dokonywanie rejestracji jest intuicyjne i umożliwia szybkie utworzenie Internetowego Konta Klienta.
W sklepach Google Play i App Store zgodnie z zapowiedziami będzie można pobrać bezpłatną aplikację mobilną e-TOLL PL, która jest jednym z narzędzi do przekazywania danych geolokalizacyjnych do systemu oraz danych o przewozie towarów wrażliwych do systemu SENT. Poprzez aplikację będzie możliwe uiszczanie opłaty za przejazd po drogach płatnych. W pierwszej połowie czerwca 2021 r. ruszy pobór opłat w nowym systemie.
Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa uruchomiły Centrum Obsługi Klienta, które będzie wspierać użytkowników w procesie rejestracji w systemie i udzielać odpowiedzi na pytania. Infolinia działa całodobowo w języku polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim.
Konsultanci są dostępni pod numerami telefonów:
Można również wysyłać pytania na:
Aby możliwy był pobór opłat w systemie e-TOLL pojazdy muszą zostać wyposażone w specjalne urządzenia OBU/ZSL, które będzie zintegrowane z systemem, a to pozwoli na automatyczny pobór opłat.
Ma być wprowadzona ulga dla przewoźników na nabycie urządzenia OBU/ZSL. Nowa ulga ma umożliwić odliczenie od dochodu kosztu urządzenia i jego utrzymania.
Mówi się o maksymalnej kwocie 500 zł na każdy pojazd, który dokonał płatności elektronicznie, ale również, że wysokość ulgi będzie zależała od liczby urządzeń OBU_ZLS. Na razie nie są jednak znane bliższe szczegóły na ten temat.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Z Biurem Rachunkowym i aplikacją IFIRMA masz wszystko pod kontrolą i w jednym narzędziu!