Skorzystanie z paywalli stało się atrakcyjną formą monetyzacji swojej pracy przez różnego pokroju twórców. Jeżeli jesteś jednym z nich i chcesz zarabiać na swojej twórczości w internecie, ten artykuł jest właśnie dla Ciebie.
Towarzysząca pandemii dezinformacja jeszcze bardziej wzmogła dyskusję na temat tzw. paywalli, chroniących odpłatną treść przed powszechnym dostępem. Fakt, że content tworzyć może każdy, sprawił, że znacznie obniżyła się jego uśredniona jakość, a wykorzystywane do jego powstania dane często nie podlegają żadnej weryfikacji. Równolegle społeczeństwa stają się coraz bardziej świadome i skłonne płacić za usługi sprawdzonej jakości – dotyczy to również sfery online. Jedną z metod na monetyzację treści jest paywall.
Wśród dostępnych modeli paywalli znajdują się:
Powstanie paywalli dyktowane było nie tylko względami ochrony twórców, ale również szerszymi kontekstami – społecznymi, politycznymi i kulturalnymi. Skąd zatem wynika ich rosnąca popularność?
Sposobem na ustawienie paywalla jest m.in. skorzystanie ze skryptu “content locker“, dostępnego w ramach wielu serwisów (np. MyLead, który oferuje 4 wersje content lockerów – Content Locker CPA, Captcha Locker, File Locker, Mobile Rewards).
Po dodaniu skryptu na stronę każdy odwiedzający ją użytkownik, celem uzyskania dostępu w zablokowanym zakresie, będzie musiał wykonać co najmniej jedno z zadań dostępnych na liście. Lockery działają również w wersji mobilnej.
Jak niemal każde ograniczenie, również dostęp w ramach paywalla można niestety ominąć. Jedną z dostępnych, a jednocześnie najprostszych metod jest usunięcie plików cookie z przeglądarki. Istnieją również dedykowane temu celowi programy i wtyczki. Wśród tych ostatnich znajduje się np. Bypass Paywalls, będąca nieoficjalną wtyczką dedykowaną przeglądarce Chrome, z której pomocą można omijać tzw. “soft paywalle”.
Próby obejścia odpłatnych opcji obecne będą zapewne zawsze, jednak tendencje są raczej krzepiące. Bogacące się, coraz bardziej świadome i często tworzące lojalne grupy odbiorców społeczności coraz chętniej są skłonne płacić za interesujący je, rzetelny content. Dlatego też paywalle są wciąż atrakcyjnym dla twórców narzędziem.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zrób to za darmo z programem IFIRMA!
Co to jest paywall?
Jakie są rodzaje paywalli?
Jak ustawić paywall?