|
|
2 minut czytania

Pisanie firmowego bloga

Pisanie firmowego bloga to dobry sposób na budowanie wizerunku firmy w Internecie – nic dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie bloga jako na element strategii marketingowej. O czym pisać na firmowym blogu i jak go prowadzić?

ifirma.pl - księgowość
Pisanie firmowego bloga to dobry sposób na budowanie wizerunku firmy w Internecie – nic dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie bloga jako na element strategii marketingowej. O czym pisać na firmowym blogu i jak go prowadzić?   Regularne zamieszczenie na blogu ciekawych merytorycznych treści daje możliwość zaprezentowania siebie jako profesjonalistów, którzy znają się na tym co robią, a także zwiększyć ruch na stronie czy w sklepie. Jest spore prawdopodobieństwo, że dobrego firmowego bloga będą czytać ci, którzy dotychczas korzystali z usług konkurencji.  

O czym pisać na blogu?

Blog firmowy z założenia powinien dotyczyć firmy oraz branży w której działa firma. Warto więc publikować na nim wszelkiego rodzaju poradniki i informacje o ważnych lub po prostu ciekawych inicjatywach czy wydarzeniach. Zarówno o tych, w których brało się udział, jak i o tych, o których – naszym zdaniem – zwyczajnie warto wspomnieć. Zamieszczanie na blogu informacji o sukcesach firmy oraz rekomendowanie na nim od czasu do czasu interesujących artykułów z różnych portali branżowych również wpłynie pozytywnie na wizerunek firmy. Dobrze jest też pamiętać o ludzkiej twarzy biznesu, i niekiedy uchylać rąbka tajemnicy na temat tego, jak firma wygląda od wewnątrz. Niektóre firmy publikują na swoich blogach informacje o zainteresowaniach swoich pracowników (np. o przebiegnięciu półmaratonu, wolontariacie), udziale w ciekawych szkoleniach oraz wspólnych wyjściach integracyjnych (np. o firmowym wyjściu na bilard, na obiad). Ale artykuły to nie wszystko. Ciekawym rozwiązaniem może być zamieszczanie na blogu filmów video i zdjęć. Jeśli na blogu firmy regularnie będą się pojawiać ciekawe, merytoryczne treści, wówczas czytelnicy zaczną na niego częściej zaglądać, a dzięki temu wzmocni się ich świadomość na temat naszej firmy. Jeśli firma zaprezentuje się na blogu jako profesjonalna i godna zaufania, taki wizerunek przeniesie się też na jej produkty i usługi.  

Jak prowadzić firmowego bloga?

Blog to wizytówka firmy. Warto o tym pamiętać już od początku i nadać mu zarówno profesjonalny wygląd, jak i adres, np. laptopy.pl zamiast laptopy643.blog.pl. Taki adres jest też krótszy i łatwiejszy do zapamiętania. Jedne firmy zlecają prowadzenie bloga swoim pracownikom, inne wynajmują do tego copywriterów. Ważne, aby tworzeniem treści zajmowała się osoba, która ma choć trochę pojęcia o danej branży, potrafi pisać poprawnie po polsku, a także znajdzie czas na prowadzenie bloga. Prowadzenie bloga nie musi przy tym ograniczać się do publikowania artykułów w każdy wtorek i czwartek miesiąca – dobrze jest zadbać o komunikację z czytelnikami, reagując na pozostawione przez nich komentarze: rozmawiać z czytelnikami, odpowiadać na ich pytania i wdrażać ciekawe pomysły, o których do nas napiszą.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Potrzebujesz
wystawić fakturę?

Zrób to za darmo z programem IFIRMA!

  • Wszystkie rodzaje faktur
  • Baza kontrahentów
  • Program magazynowy
  • Wsparcie techniczne BOK
Załóż darmowe konto

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie