Przedsiębiorcy należą do grupy, która stosunkowo często ma do czynienia z aparatem skarbowym. Aby poprawić jakość usług, zebrać niezbędne informacje zwrotne, a także ułatwić podatnikom zgłoszenia naruszeń prawa podatkowego, Ministerstwo Finansów zdecydowało się uruchomić Krajowy Telefon Interwencyjny Administracji Skarbowej.
Krajowy Telefon Interwencyjny – do czego służy?
Jak wskazuje na swojej stronie Ministerstwo Finansów, Krajowy Telefon Interwencyjny Administracji Skarbowej ma na celu przede wszystkim:
- Umożliwienie podatnikom przekazywanie opinii i informacji w kwestii działania Krajowe Administracji Skarbowej
- Umożliwienie przekazania informacji w kwestii naruszenia przepisów prawa podatkowego.
Dzięki danemu podatnikom narzędziu do kontaktu, MF ma nadzieję wyeliminować bądź znacząco zmniejszyć zróżnicowanie w standardach pracy, poprawić jakość działania KAS oraz usprawnić postępowania przez nią prowadzone. Dzięki ułatwionemu dostępowi podatnik, który spotka się z naruszeniem przepisów podatkowych, może w prosty sposób przekazać dane w tej kwestii odpowiednim organom.
Krajowy Telefon Interwencyjny – kontakt
Na stronie Ministerstwa Finansów znajdziemy bezpośredni kontakt do KTIAS:
- Bezpłatną infolinię pod numerem 800 060 000
- Kontakt e-mail – powiadom_podatki@mf.gov.pl
Infolinia czynna jest na terenie całego kraju, we wszystkie dni robocze w godzinach 7:00 – 17:00.