Słyszałeś o pakiecie VAT e-commerce? Sprawdź, kiedy trzeba będzie stosować oznaczenie IED.
Jeżeli chodzi o zmianę przepisów w podatku VAT, to chyba wszyscy się zgodzimy, że tutaj nie można się nudzić. Od dłuższego czasu czytamy i piszemy o głośnym pakiecie VAT e-commerce. Zmiana ustawy o podatku VAT została w końcu opublikowana w dniu 28.06.2021 r. i zaczyna obowiązywać od 1 lipca 2021 r. Wejście w życie nowych przepisów oznacza również nowe obowiązki dla niektórych przedsiębiorców. Dzisiaj opiszemy kiedy stosuje się oznaczenie IED.
Pod pojęciem interfejsu elektronicznego kryje się dowolne urządzenie lub oprogramowanie pozwalające na nawiązanie kontaktu pomiędzy sprzedawcą a dokonującym zakupu. Jest to pojęcie bardzo szerokie i obejmuje m.in.:
Do 30 czerwca 2021 r. sprzedaż z kraju trzeciego przez interfejsy elektroniczne na rzecz konsumentów towarów o wartości nieprzekraczającej 150 euro nie była objęta obowiązkiem rozliczania podatku VAT. To się jednak zmieniło i od 1 lipca 2021 r. w przypadku dostawy towarów przez interfejsy elektroniczne będzie objęta obowiązkiem rozliczania podatku VAT. Ten obowiązek obejmie właścicieli interfejsów elektronicznych.
Procedura oznaczania IED będzie obejmowała te podmioty, które ułatwiają korzystanie z interfejsu elektronicznego (IE) w celu umożliwienia kontaktu pomiędzy nabywcą i dostawcą, który oferuje towary na sprzedaż poprzez platformę i w konsekwencji dochodzi do transakcji sprzedaży przez IE. Oznaczenie IED będzie obejmowało podmioty:
Jeżeli taka firma zarejestruje się do procedury szczególnej IOSS lub OSS w jakimkolwiek kraju unijnym, nie będzie miała obowiązku stosowania oznaczenia IED.
Oznaczenie IED dotyczy transakcji:
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Z Biurem Rachunkowym i aplikacją IFIRMA masz wszystko pod kontrolą i w jednym narzędziu!