Własny sklep lub serwis rowerowy to marzenie wielu pasjonatów rowerów. Jego prowadzenie wymaga jednak zapewnienia racjonalnej analizy obecnej sytuacji rynkowej oraz odpowiedniego kapitału na start.
Sprawdź, jakich formalności w tym przypadku wymaga rejestracja działalności gospodarczej.
Zastanawiasz się, jak otworzyć sklep rowerowy, by szybko okazał się dochodowym biznesem? Przedstawiamy podstawowe kroki, których realizacja powinna w dużej mierze usprawnić cały proces budowania swojej pozycji na rynku.
Przed uruchomieniem biznesu warto przeanalizować konkurencję i rynek potencjalnych odbiorców. Dobrze jest zrobić listę lokalnych sklepów lub serwisów rowerowych i sprawdzić, jak sobie radzą – jakie mają opinie, jakiego rodzaju usługi oferują i za jaką cenę. Warto poszukać niszy oraz upewnić się, czy potencjalni klienci byliby zainteresowani tego rodzaju usługami i ile byliby skłonni za nie zapłacić. Możliwości jest wiele: rowery elektryczne, tandemy, rowery w stylu vintage i inne. A może w okolicy brakuje po prostu serwisu danej marki lub serwisu z dojazdem do klienta?
Planując uruchomienie własnego sklepu lub serwisu rowerowego, warto pamiętać, że jest to biznes sezonowy – zazwyczaj więc w kilka miesięcy trzeba zarobić tyle, aby starczyło na pokrycie całorocznych kosztów. Dobrym pomysłem może być więc zabezpieczenie się i poszerzenie oferty o odzież termoaktywną i akcesoria dla rowerzystów, które będą sprzedawać się zimą, lub, w miarę możliwości, uruchomić zimową przechowalnię rowerów.
Gdy ma się dobrze przemyślany koncept, można przejść do pisania biznesplanu.
Koszty założenia sklepu lub serwisu rowerowego są zróżnicowane. W zależności od lokalu, lokalizacji i rodzaju oferowanych usług, klasyfikują się one w określonych przedziałach kwotowych. Najwięcej pieniędzy potrzeba na lokal i jego wyposażenie, w tym zakup narzędzi, urządzeń i przede wszystkim towaru – rowerów i akcesoriów. Jednocześnie ciekawą alternatywą staje się również prowadzenie sklepów rowerowych online, co wiąże się z nieco mniejszymi nakładami finansowymi niż w przypadku otwierania tradycyjnego sklepu stacjonarnego.
Kalkulując koszty, należy też wziąć pod uwagę bieżące wydatki na media, ZUS, podatki, księgowość, pensje dla pracowników i reklamę. Zanim sklep zacznie na siebie zarabiać, może minąć trochę czasu, dlatego warto mieć na koncie zapas pieniędzy na start.
Pomocnym rozwiązaniem jest także poszukiwanie różnego rodzaju wsparcia zewnętrznego. Początkujący przedsiębiorcy, którzy nie mają wystarczających funduszy na uruchomienie własnej działalności, mogą postarać się o dofinansowanie z urzędu pracy, pożyczkę na start w biznesie czy dotacje unijne.
Gdy ma się dobrze przemyślany koncept, można przejść do pisania biznesplanu.
Założenie sklepu rowerowego może kosztować od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu złotych, w zależności od lokalu, lokalizacji i rodzaju oferowanych usług. Najwięcej pieniędzy potrzeba na lokal i jego wyposażenie, w tym zakup narzędzi, urządzeń i przede wszystkim towaru – rowerów i akcesoriów.
Kalkulując koszty należy też wziąć pod uwagę bieżące wydatki na media, ZUS, podatki, księgowość, pensje dla pracowników i reklamę. Zanim sklep zacznie na siebie zarabiać może minąć trochę czasu, dlatego warto mieć na koncie zapas pieniędzy na start.
Początkujący przedsiębiorcy, którzy nie mają wystarczających funduszy na uruchomienie własnej działalności, mogą postarać się o dofinansowanie z urzędu pracy. Dotacja z urzędu pracy wynosi ok. 20 000 zł, ma charakter jednorazowy i jest bezzwrotna. Aby móc ubiegać się o pieniądze należy złożyć wniosek, a także spełnić kilka warunków – przede wszystkim posiadać status osoby bezrobotnej.
Sprawdź: Dofinansowanie na rozpoczęcie działalności
Wychodząc naprzeciw początkującym przedsiębiorcom,którzy często walczą z natłokiem biznesowych obowiązków, obecnie wszystko kwestie związane z rejestracją własnej firmy można załatwić w jednym miejscu i zasadniczo w ciągu jednego dnia. Jednocześnie sama procedura związana z formalnościami odnoszącymi się do zakładania firmy jest całkowicie bezpłatna.
Aby zarejestrować działalność gospodarczą, należy:
Dodatkowo:
Własny sklep lub serwis rowerowy może być ciekawym i opłacalnym biznesem szczególnie teraz, gdy rowery stają się coraz bardziej popularne. Zgodnie z danymi podawanymi przez PSR, Polacy kupują obecnie więcej rowerów niż samochodów, co ściśle wiąże się z promocją zdrowszego stylu życia.
Zastanawiasz się, ile zarabia serwisant rowerowy? Analizując bieżące statystyki wynagrodzeń, przeciętny serwisant rowerowy w Polsce zarabia około 27,69 zł na godzinę.
Prowadzenie sklepu lub serwisu rowerowego stanowi biznes ze stosunkowo niskim progiem wejścia, a jego powodzenie uzależnione jest przede wszystkim od dobrej oferty i wystarczającego kapitału na start. To dobry pomysł zwłaszcza dla tych, którzy mają wiedzę i chcieliby założyć własną działalność. Jeśli więc ma się zapał i warunki, to zdecydowanie warto działać.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zrób to za darmo z programem IFIRMA!
Jak otworzyć sklep rowerowy?
Ile zarabia serwisant rowerowy?
Zgadzam się, że ogólnie założenie własnej firmy to dobry pomysł, ale jednak nie jest to łatwe założyć sklep rowerowy, ponieważ jest to jednak dość drogi biznes.
W każdej branży można isę wybić, kwestia ile pieniędzy mamy na długofalowe pozycjonowanie i reklamę.