|
|
2 minut czytania

5 wskazówek dotyczacych prowadzenia biznesu jako freelancer

Freelancerka to coraz popularniejsza forma zarobku. Ci, którzy się na nią decydują, robią to najczęściej po to, aby uwolnić się od etatu i zacząć zarabiać na samego siebie, rozwijając przy tym swoje pasje. Jednak taki rodzaj pracy wiąże się też z nieregularnymi przypływami gotówki i walką o każde zlecenie. Podpowiadamy więc co zrobić, aby ułatwić sobie tę walkę i rozwinąć skrzydła jako freelancer.

wskazówki dla freelancerów

Prowadzenie biznesu w formie freelancerki jest coraz bardziej popularne. Ci, którzy się na nią decydują, robią to najczęściej po to, aby uwolnić się od etatu i zarabiać na samego siebie. Jednak taki rodzaj pracy posiada również swoje minusy – np. nieregularne przypływy gotówki. Co zrobić, aby rozwinąć w niej skrzydła? Przeczytaj nasze wskazówki dla freelancerów?

1. To ty ustalasz ceny.

Jako freelancer nie pytaj klientów o to, ile są w stanie ci zapłacić, bo kwota, którą usłyszysz zapewne będzie znacznie poniżej twoich oczekiwań. Klienci szukają oszczędności. Nie wiedzą też, ile tak naprawdę pracy trzeba włożyć np. w stworzenie logotypu czy napisanie kilku krótkich tekstów reklamowych, dlatego przedstawiając wycenę podkreślaj korzyści, które klienci osiągną z twojej pracy, a nie to, ile stworzysz artykułów. Jeśli jednak chciałbyś pozostać przy elastycznych stawkach, to ustal kwotę, poniżej której absolutnie nie przyjmiesz zlecenia. Twój biznes musi ci się opłacać.

2. Inwestuj w siebie.

Staraj się znaleźć czas na naukę nowych umiejętności. Nie zawsze musisz inwestować w to pieniądze, ponieważ Internet pełen jest poradników, a także informacji na temat bezpłatnych szkoleń i konferencji branżowych. Musisz być na bieżąco.

3. Odpisuj na e-maile i odbieraj telefony tak szybko, jak tylko się da.

Są lepsze sposoby na zamanifestowanie tego, jak bardzo jesteś w tej chwili zajęty. Zawsze możesz poinformować krótko potencjalnego klienta, że w tej chwili realizujesz już kilka dużych projektów i chętnie odezwiesz się np. za dwa tygodnie. Jeśli pozostawisz potencjalnego klienta bez kontaktu, to klient nie będzie czekał, tylko od razu pójdzie do konkurencji.

4. Utrzymuj dobre relacje

Nie tylko z klientami, dla których realizujesz zlecenia, ale i z osobami, które was skontaktowały.  Nigdy nic nie wiadomo – pracownicy zmieniają firmy, często na lepsze. Dlatego miej w zanadrzu dane kontaktowe do osób, z którymi współpracowałeś nad każdym projektem.

5. Obiecuj mniej, niż możesz zagwarantować.

Jeśli uda ci się zrealizować projekt ponad to, co obiecywałeś, jesteś na wygranej pozycji. Lepiej zaskakiwać klientów pozytywnie, niż negatywnie.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Cała firma
w jednym miejscu?

Z Biurem Rachunkowym i aplikacją IFIRMA masz wszystko pod kontrolą i w jednym narzędziu!

już od 149zł/mies.
Zleć księgowość

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie