Są różne kanały, którymi można reklamować się w internecie: własna strona internetowa, Google AdWords, social media i inne. Równie dobrze można promować się przy pomocy map Google, w dodatku za darmo.
Co więcej, dzięki Google Maps można pojawić się na pierwszej stronie w wyszukiwarce, nawet jeśli nie ma się własnej strony internetowej. Jak to zrobić?
Pewnie każdy z nas choć raz wpisał w Google adres jakiegoś miejsca, aby sprawdzić je na mapie i dowiedzieć się jak do niego dojechać, albo przejść się po nim za sprawą wirtualnego spaceru. Poza nazwami ulic Google Maps wyświetla również informacje o znajdujących się w okolicy firmach i lokalach: od salonów kosmetycznych po szkoły, siłownie, korty tenisowe czy serwisy komputerowe, a nawet usługi freelancerskie. Warto wykorzystać to narzędzie i poinformować potencjalnych klientów o swojej obecności w danym miejscu. Tym bardziej, że dodanie firmy do map Google jest zupełnie darmowe.
Oto, co wyświetla się po wpisaniu w Google frazy „kosmetyczka warszawa”:
Jak widać wyniki z Google Maps stoją bardzo wysoko, pomiędzy reklamami Google AdWords, a wynikami organicznymi. Zdarza się też, że wyniki z Google Maps znajdują się na samej górze. Oczywiście im więcej firm korzysta z map Google i indeksuje się na tę samą frazę, tym trudniej będzie nam znaleźć się na szczycie. Wówczas konieczne będzie zaplecze SEO: dobrej jakości strona internetowa, linki z zewnętrznych stron i inne.
Po kliknięciu w czerwony znacznik (albo po wpisaniu frazy bezpośrednio w Google Maps) wyświetli się wirtualna wizytówka firmy zawierająca informacje o numerze telefonu, godzinach otwarcia i adresie strony internetowej, a także opinie klientów – a zatem potencjalne rekomendacje dla innych.
Powyżej wynik dla frazy „serwis komputerowy”. Nawet jeśli w trakcie wyszukiwania nie określi się lokalizacji, to Google i tak wyświetli wyniki dopasowane do miejsca, w którym przebywamy – w moim przypadku dla Wrocławia.
Dodanie firmy do Google Maps jest darmowe, a wyniki widoczne są w wyszukiwarce na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych. Obecność firmy w Google jest też przydatna z jeszcze jednego względu: dzięki wirtualnej wizytówce w prosty sposób można zaktualizować dane dotyczące przedsiębiorstwa, a tym samym łatwo poinformować klientów np. o nowym numerze telefonu lub zmienionych godzinach pracy.
1. Wejdź na stronę google.com/business i kliknij w przycisk “Pokaż firmę w Google”:
2. Wyświetli się mapa Google. Wpisz w pole wyszukiwania adres swojej firmy, aby wyszukać interesującą Cię lokalizację:
3. Po wpisaniu danych wyświetli się kilka różnych firm. Twojej firmy nie ma jeszcze w Google Maps, dlatego kliknij w link “Dodaj informacje o swojej firmie” na samym dole formularza:
4. Wypełnij informacje o swojej firmie:
5. Kliknij dalej. Pojawi się formularz do zaznaczania obszaru, na którym działa firma:
6. Po uzupełnieniu informacji kliknij dalej. Wyświetli się komunikat o utworzeniu strony Google+ dla Twojej firmy. Zaznacz, że jesteś osobą uprawnioną i akceptujesz warunki:
7. Kliknij dalej. Aby potwierdzić, że możesz zarządzać tą firmą w Google, musisz zweryfikować swoje powiązanie z nią. Kliknij więc w pole “Proszę o kartkę z kodem”:
W ciągu dwóch tygodni Google wyśle do Ciebie kartkę z kodem aktywacyjnym, który będzie ważny przez 30 dni. Kod należy wprowadzić na stronie google.com/add/verify.
To wszystko.
Na koniec zostaniesz przeniesiony do panelu zarządzania stroną Google+ dla Twojej firmy. Możesz tam dodać swoje logo, uzupełnić dane kontaktowe i informacje o godzinach pracy, czyli stworzyć wspomnianą wcześniej wirtualną wizytówkę:
Warto zainteresować się Google Maps, szczególnie, jeśli prowadzi się lokalny biznes. To darmowe źródło reklamy: łatwy sposób na wypromowanie się w internecie i poinformowanie potencjalnych klientów o swoim istnieniu, który – w przeciwieństwie do social media i reklam w Google AdWords – nie wymaga ani wiele czasu, ani pieniędzy.
Korzystacie z Google Maps na co dzień, gdy szukacie jakichś miejsc lub firm? Czytacie wystawione przez użytkowników opinie? Koniecznie sprawdźcie, jak w Google Maps wypada Wasza konkurencja.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Często używam mapy google w poszukiwaniu firmy, która mnie interesuje, więc uważam że to bardzo dobry pomysł, no a poza tym darmowy. 😀
Ludzie sugerują się przede wszystkim opiniami google.