|
|
2 minut czytania

Jak zatrzymać przy sobie klienta

Czasem zdarza się, że firmy skupiają się na pozyskiwaniu nowych klientów, zapominając o tych, którzy już korzystają z ich usług. Tymczasem dbanie o aktualnych klientów może sprawić, że wkrótce wraz z nimi z naszych usług zaczną korzystać nowi użytkownicy: jego przyjaciele, rodzina, znajomi. Jak zatrzymać przy sobie klienta na długo?

jak zatrzymać klienta?
Wakacje ZUS - ifirma.pl
Czasem zdarza się, że firmy skupiają się na pozyskiwaniu nowych klientów, zapominając o tych, którzy już korzystają z ich usług. Tymczasem dbanie o aktualnych klientów może sprawić, że wkrótce wraz z nimi z naszych usług zaczną korzystać nowi użytkownicy: jego przyjaciele, rodzina, znajomi. Jak zatrzymać przy sobie klienta na długo? Przedstawiamy trzy uniwersalne rady.

1. Utrzymuj kontakt

Ludzie lubią czuć się potrzebnymi i docenianymi. Czasem niewiele trzeba, aby klient poczuł, że jest ważny dla twojej firmy – wystarczy e-mail z życzeniami wszystkiego dobrego z jakiejś okazji, podziękowanie za lojalność czy pytanie o to, jak mu się korzysta z usług firmy. Dzięki temu marka w prosty sposób może powiedzieć: „Zależy mi na tobie i cieszę się, że ze mną jesteś”. Kluczem jest jednak personalizacja; tak, aby klient wiedział, że ta jedna konkretna wiadomość jest wysłana tylko do niego. Chyba nikt nie lubi być traktowany jako jeden z tysiąca.

2. Dostosuj ofertę do klienta

Opłaca się dostosowywać ofertę pod klienta. Świetnym przykładem są telepolisy: fora internetowe pękają od wypowiedzi, w których internauci żalą się, że przy przedłużaniu umowy zaproponowano im np. nielimitowane rozmowy, mimo że na co dzień nigdzie nie dzwonią. Klient nie będzie cieszył się z rzeczy, które nie są mu potrzebne. Warto więc sprawdzić w jaki sposób korzysta z naszych usług, na czym może mu najbardziej zależeć i dopiero wtedy dostosować pod to swoją ofertę.

3. Pytaj

Warto pytać klientów o zdanie – nic nie daje bowiem takiej wiedzy na temat wad i zalet usługi, jak regularny feedback od jej bezpośrednich użytkowników. Dzięki temu marka wie co należy udoskonalać a z czego dobrze byłoby zrezygnować, a także zapobiec utracie klientów (czasem naprawdę wystarczy krótka ankieta). Co prawda Henry Ford powiedział kiedyś, że gdyby zapytał klientów o to czego potrzebują, wówczas usłyszałby, że potrzebują szybszego konia, więc nie pytał nikogo o opinię i wynalazł samochód – to potwierdza, że od każdej reguły istnieją wyjątki. Nie da się jednak ukryć, że marki, które liczą się z opiniami użytkowników i biorą sobie do serca ich uwagi, mogą pochwalić się sporą liczbą zadowolonych, lojalnych klientów. Warto pielęgnować relacje z klientami. Regularny kontakt w połączeniu z dobrymi, dostosowanymi do ich potrzeb usługami może zdziałać więcej, niż niejedna reklama. Szczególnie dziś, w czasach rekomendacji. Poza tym nic nie dodaje takiej energii do prowadzenia biznesu jak świadomość tego, że nasza praca spotyka się z ciepłym, pozytywnym przyjęciem.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Potrzebujesz
wystawić fakturę?

Zrób to za darmo z programem IFIRMA!

  • Wszystkie rodzaje faktur
  • Baza kontrahentów
  • Program magazynowy
  • Wsparcie techniczne BOK
Załóż darmowe konto

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie