|
|
2 minut czytania

Oszczędzanie w firmie – zakupy na aukcjach komorniczych

Aukcje komornicze potrafią być okazją do tanich zakupów, gdzie niezbędny firmie sprzęt można kupić nawet za pół ceny. Czy warto brać udział w takich aukcjach?

pozycjonowanie
Aukcje komornicze potrafią być okazją do tanich zakupów, gdzie niezbędny firmie sprzęt można kupić nawet za pół ceny. Czy warto brać udział w takich aukcjach? Firmy poszukujące oszczędności często kupują towary z tak zwanej „drugiej ręki”. Zazwyczaj wyszukując je wcześniej na internetowych giełdach i w serwisach ogłoszeń. I choć aukcje komornicze mogą być ciekawą alternatywą, niewiele firm decyduje się na tę opcję. Dlaczego? Być może wynika to z przeświadczenia, że procedura zakupów na aukcji komorniczej jest bardzo skomplikowana. Nic bardziej mylnego.

Aukcje komornicze dla każdego?

Firma biorąca udział w licytacji nie musi spełniać żadnych wymagań. Wystarczy mieć przy sobie dowód osobisty i odpowiednią sumę pieniędzy. Każda osoba biorąca udział w aukcji musi bowiem ponieść wydatek w postaci 10 procent ceny wywoławczej przedmiotu, który chce wylicytować (w przypadku wyposażenia biurowego za 1000 zł będzie to 100 zł). Jeśli jednak przedsiębiorcy nie uda się wygrać licytacji, pieniądze są mu zwracane. Firma nic więc nie ryzykuje.

Duży wybór

Na licytacjach można kupić niemal wszystko, od samochodów po sprzęt biurowy, maszyny przemysłowe czy budowlane, a także nieruchomości. Informacje na temat aukcji i przedmiotów pojawiają się zazwyczaj dzień wcześniej na stronie Krajowej Izby Komorniczej, stronach różnych Kancelarii Komorniczych, firm windykacyjnych, a także w serwisach Urzędów Skarbowych. Jeśli więc planuje się duże zakupy dla firmy za małe pieniądze, warto obserwować te strony.

Reklamacje

Warto też przed aukcją bardzo dokładnie obejrzeć przedmiot, którym jest się zainteresowanym, ponieważ po zakupie reklamacje nie są przyjmowane – nawet wówczas gdy przedmiot posiadał wadę ukrytą. Co prawda na licytacjach komorniczych trafiają się atrakcyjne sprzęty w bardzo dobrym stanie, należy jednak pamiętać, że cały czas licytuje się sprzęt używany. Co za tym idzie, taki sprzęt może wymagać renowacji czy naprawy, co wiąże się z dodatkowymi nakładami finansowymi.

Rejestracja przedmiotów bez problemu

Po wygraniu licytacji przedsiębiorca powinien zadbać o dokumentację zakupionego sprzętu, czyli na przykład o dowód rejestracyjny w przypadku zakupu pojazdu. Jeśli jednak samochód nie posiada dowodu rejestracyjnego, jego rejestracja nie będzie problemem. Wydział Komunikacji nie może odmówić rejestracji pojazdu zakupionego na licytacji. Towary nabyte w drodze aukcji traktuje się jako nabycie pierwotne – bez żadnych wad i obciążeń.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Cała firma
w jednym miejscu?

Z Biurem Rachunkowym i aplikacją IFIRMA masz wszystko pod kontrolą i w jednym narzędziu!

  • Osobista księgowa
  • Fakturowanie
  • Dokumenty
  • Rozliczenia
  • E-commerce
  • Raporty
już od 149zł/mies.
Zleć księgowość

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie