Księgowanie w ifirma.pl
W systemie ifirma.pl wprowadzanie środka trwałego odbywa się w następujący sposób:- zakładka: “Majątek” ➡ “Rejestr środków trwałych” ➡ “dodaj”,
- “Zakup środka trwałego na fakturę VAT”,
- “Zakup środka trwałego na inny dokument” (umowa kupna-sprzedaży, faktura VAT-marża),
- “Dodanie środka trwałego” – jeśli sami go nie zakupiliśmy, lecz np. przekazaliśmy z naszego prywatnego majątku lub zakupiliśmy go w przeszłości i obecnie uwidaczniamy go jedynie w ewidencji środków trwałych.
Wyposażenie
Wyposażeniem są przedmioty używane do prowadzenia działalności gospodarczej, o wartości z przedziału 1 500 – 10 000 zł netto (dla nievatowców podane wartości są kwotami brutto) lub o dowolnej wartości, ale przewidywanym okresie użytkowania ich w firmie nie dłuższym niż rok czasu. Do końca roku 2017 przedział obowiązywał w wysokości 1 500 – 3 500 zł.Księgowanie w ifirma.pl
Przedmiot uznany jako wyposażenie wprowadzamy do serwisu:- zakładka “Majątek” ➡ “Rejestr wyposażenia” ➡ “dodaj”,
- “dodaj wyposażenie” – jeśli go sami nie zakupiliśmy, lecz np. przekazaliśmy z majątku prywatnego lub gdy zakupiliśmy go w przeszłości i obecnie uwidaczniamy go w ewidencji wyposażenia,
- “zakup wyposażenia na fakturę”,
- “zakup wyposażenia na inny dokument”.
Koszt
Aby dany wydatek mógł być wprowadzony do kosztów, musi spełniać następujące kryteria:- jego poniesienie ma bezpośredni związek z uzyskanym przychodem,
- jest udokumentowany wiarygodnym dokumentem (fakturą VAT, rachunkiem lub dowodem wewnętrznym),
- został rzeczywiście poniesiony,
- nie znajduje się na liście wydatków nieuznawanych za koszty uzyskania przychodów, wymienionych w art. 23 ust. 1 ustawy o PIT.