Prawo

firmbee no image Zmiany w kasach fiskalnych od 2018 roku
Ministerstwo Finansów przygotowało nowy projekt Rozporządzenia w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących. Zgodnie z nim nowe rozporządzenie, podobnie jak obowiązujące do końca 2017 r. będzie obowiązywało tylko przez rok.
|
JPK_VAT - niezłożenie Konsekwencje niezłożenia pliku JPK_VAT
Wszyscy czynni podatnicy VAT, także ci o statusie mikroprzedsiębiorcy, są zobowiązani do przesyłania do organów podatkowych ewidencji VAT w formie Jednolitego Pliku Kontrolnego, począwszy od danych za styczeń 2018 roku. Jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy za niezrealizowanie tego obowiązku?
|
koszty przy minimalnym wynagrodzeniu Koszty pracodawcy przy minimalnym wynagrodzeniu w 2018 r.
Wśród wszystkich wydatków ponoszonych przez pracodawcę zatrudniającego pracownika na podstawie umowy o pracę, wynagrodzenie netto wypłacane pracownikowi to tylko 60 proc. wszystkich ponoszonych kosztów. Pozostałe to podatki oraz odprowadzane składki na ubezpieczenia ZUS.
|
JPK dla mikroprzedsiębiorcy JPK dla mikroprzedsiębiorców – co to takiego?
Już od stycznia 2018 roku obowiązek przesyłania Jednolitych Plików Kontrolnych – JPK – obejmie blisko 1,6 mln mikroprzedsiębiorców. Na czym dokładnie polega ten obowiązek? Z jakimi terminami się wiąże? O czym należy pamiętać?
|
czy split payment jest obowiazkowy Split payment – podzielona płatność VAT
Już od początku 2018 roku przedsiębiorców może zaskoczyć „rozmnożenie się” kont bankowych. Będzie to skutek planowanego mechanizmu split payment, czyli płatności dzielonej na kwotę netto oraz VAT.
|
zgłaszanie danych do ZUS oraz ich aktualizacja Zmiany w zgłoszeniu i aktualizacji danych do ZUS
Od 20 maja 2017r. osoby zaczynające lub prowadzące już jednoosobową działalność gospodarczą a także wspólnicy spółek cywilnych mogą dokonać rejestracji i aktualizacji informacji dla Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w urzędzie miasta/gminy podczas składania wniosku CEIDG.
|
ulga na kasę fisklaną Sprzedaż wysyłkowa a kasa fiskalna w 2017 r.
Ministerstwo Finansów planuje zmianę zasad korzystania ze zwolnienia z obowiązku rejestrowania na kasie fiskalnej sprzedaży wysyłkowej.
|
ryczałt czy KPiR - co wybrać? Nowa stawka ryczałtu
Nowa stawka ryczałtu w wysokości 2% przychodów wynika z art. 12 ustawy o ryczałcie. Zmiana obowiązuje od 1 stycznia 2016 i została wprowadzona ustawą z 9 kwietnia 2015 o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2015 poz. 699; ost. zm. Dz. U. 2015 r., poz. 1595).
|
zawieraniu umów terminowych - zmiany Zmiany w zawieraniu umów terminowych od 22 lutego 2016 r.
Dnia 22 lutego 2016 r. weszła w życie nowelizacja ustawy z dnia 25 czerwca 2015 r. o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw – Dz. U. poz. 1220. Wprowadziła ona między innymi zmiany w zawieraniu umów terminowych.
|
niezapłacona faktura w kosztach Niezapłacona faktura w kosztach – brak obowiązku dokonywania korekty od 2016 roku
Ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 roku o zmianie ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw, uchylony został art. 24d ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych odnoszący się do zmniejszenia kosztów uzyskania przychodów w związku z nieuregulowaniem faktury w terminie. Zmiana weszła w życie od 1 stycznia 2016 roku.
|

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie

Ułatwienia dla e‑commerce

Wygodne integracje
Wygodne integracje

Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

Sprawdź wszystkie integracje →

Wygodne integracje
Płatności w jednym miejscu

ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

Wygodne integracje
Łatwe generowanie faktur

Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

allegro integracja ecommerce
woocommerce integracja ecommerce
shoper integracja ecommerce
prestashop integracja ecommerce
shoplo integracja ecommerce
magento integracja ecommerce
Napisz do nas lub zadzwoń +48 735 209 003