Prowadzenie firmy

brak środków na rachunku VAT Split payment a brak środków na rachunku VAT
Fakt, że mechanizm podzielonej płatności obowiązuje od początku lipca 2018 r., nie oznacza, że wszystkie rachunki VAT przy kontach firmowych poszły w ruch – na wielu nie ma jeszcze żadnych środków. Czy to oznacza, że ich właściciele nie mają możliwości zapłaty w formie split payment?
|
rejestracja VAT ile trwa Od kiedy można działać jak czynny podatnik VAT?
Zgodnie z ustawą o VAT, przedsiębiorcy przed dniem wykonania pierwszej czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług mają obowiązek złożenia naczelnikowi urzędu skarbowego zgłoszenia rejestracyjnego VAT-R. Obecnie proces weryfikacji takiego zgłoszenia przez fiskusa może trwać nawet kilka tygodni. Czy w tym czasie przedsiębiorca może działać już jak czynny podatnik VAT?
|
zwrot środków subkonta VAT Split payment – zwrot środków z subkonta VAT
Mechanizm podzielonej płatności wydaje się być prosty – kontrahent opłaca VAT na subkonto VAT przedsiębiorcy, który następnie opłaca VAT wobec swoich wierzycieli i urzędu skarbowego. Jednak co w sytuacji, gdy z powodu split payment środki na koncie VAT kumulują się, a przedsiębiorca nie ma na co ich „wydać”? Wtedy możliwe jest odzyskanie VAT z subkonta – pod pewnymi warunkami.
|
mechanizm podzielonej płatności tylko w B2B Kiedy korzystanie z mechanizmu podzielonej płatności nie jest możliwe?
Split payment nie jest obowiązkowy – to nabywca sam decyduje, czy pieniądze za daną fakturę przeleje w tradycyjny sposób, czy też z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności. Warto mieć jednak świadomość, że w określonych przypadkach skorzystanie z tej opcji nie będzie możliwe. Kiedy? Sprawdźmy.
|
rolnik ryczałtowy rozlicza sprzedaż Faktury VAT RR – rozliczenie sprzedaży u rolnika ryczałtowego
Rolnicy ryczałtowi są zwolnieni z szeregu obowiązków spoczywających na czynnych podatnikach VAT. Jednym z takich przywilejów jest brak obowiązku wystawiania faktur dokumentujących sprzedaż własnych produktów rolnych lub usług rolniczych. W jaki sposób zatem powinni oni dokonywać rozliczenia dokonanej sprzedaży?
|
faktura przed terminem Wystawienie faktury przed terminem a pusta faktura
Wystawianie faktur przed dokonaniem dostawy towarów lub wykonaniem usługi nie jest praktyką częstą, ale dozwoloną przepisami. Przedsiębiorca ma prawo do wystawienia faktury do 30 dni przed zaistnieniem rzeczywistej transakcji. Co jednak w sytuacji, kiedy transakcja opóźnia się lub nie dochodzi do skutku, a co za tym idzie – pomiędzy datą wystawienia a sprzedaży wystąpi okres dłuższy niż 30 dni?
|
firmbee no image Spółka cywilna – sprzedaż na rzecz wspólnika-przedsiębiorcy cz. I – Jak zawrzeć umowę?
Specyficzny charakter spółki cywilnej powoduje, że cały jej majątek jest tak naprawdę wspólnym majątkiem wszystkich wspólników. Nie wzbudza to wątpliwości do momentu, w którym jeden ze wspólników chciałby nabyć składnik majątku albo usługę od spółki na cele własnej jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy taka transakcja jest możliwa?
|
JPK JPK_PKPIR – co to jest i od kiedy obowiązuje?
JPK_PKPIR to jeden z kilku nowych rodzajów plików, które przedsiębiorcy będą zobowiązani przesyłać elektronicznie. Sprawdź kiedy i w jakim terminie należy przekazać stosowną strukturę do urzędu!
|
faktury a plik JPK_FA Obowiązek przekazywania plików JPK_FA na żądanie
Z dniem 1 lipca 2018 roku katalog obowiązków przedsiębiorców powiększył się o przekazywanie nowych typów plików JPK, ale tylko na żądanie organu podatkowego. Jeśli wystawiasz faktury, sprawdź czy składanie JPK_FA dotyczy i Ciebie!
|
jednoosobowa działalność gospodarcza czy spółka osobowa Jednoosobowa działalność gospodarcza a spółki osobowe
Przedsiębiorcy prowadzący jednoosobowe działalności gospodarcze z biegiem czasu mogą podjąć decyzję o zamianie tej formy na spółkę osobową. Jak wybrana spółka będzie różnić się od dotychczasowej, jednoosobowej firmy?
|

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie

Ułatwienia dla e‑commerce

Wygodne integracje
Wygodne integracje

Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

Sprawdź wszystkie integracje →

Wygodne integracje
Płatności w jednym miejscu

ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

Wygodne integracje
Łatwe generowanie faktur

Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

allegro integracja ecommerce
woocommerce integracja ecommerce
shoper integracja ecommerce
prestashop integracja ecommerce
shoplo integracja ecommerce
magento integracja ecommerce
Napisz do nas lub zadzwoń +48 735 209 003