Sprawdź, jak założyć konto w PUE-ZUS. Przedstawiamy dokładne informacje o rejestracji w Platformie Usług Elektronicznych ZUS z instrukcją krok po kroku.
Platforma Usług Elektronicznych (PUE) to, najprościej rzecz ujmując, elektroniczny ZUS. Jest to narzędzie, które pozwala na załatwienie wielu spraw bez konieczności wychodzenia z domu. Z miesiąca na miesiąc coraz więcej osób (i to nie tylko prowadzących działalność gospodarczą) dokonuje rejestracji i korzysta z możliwości, jakie daje takie rozwiązanie. Poniżej przedstawiamy szczegółową instrukcję, jak założyć konto w PUE-ZUS.
Pierwszym krokiem, jaki należy wykonać, by założyć konto w PUE-ZUS jest rejestracja za pomocą specjalnego elektronicznego formularza, który można znaleźć na stronie www.zus.pl.
Na tym etapie należy określić, jaki ma być profil naszego konta – czy rejestrujemy się jako osoba fizyczna, czy jako przedsiębiorca lub firma.
W następnym kroku należy wybrać sposób, w jaki potwierdzimy swoją tożsamość – można skorzystać z:
Więcej na temat dostępnych możliwości potwierdzenia tożsamości można przeczytać klikając w zielony tekst pod każdą z nich.
Inną opcją jest jednorazowa wizyta w ZUS – wystarczy mieć wówczas przy sobie dowód osobisty lub paszport.
Wybierając opcję z wizytą w ZUS (opcja „DO REJESTRACJI”), a także po potwierdzeniu tożsamości w jeden z ww. sposobów, konieczne jest wypełnienie specjalnego formularza, który wymaga podania m.in. imienia i nazwiska, numerów PESEL i NIP, numeru telefonu, adresu e-mail oraz nadania hasła do konta PUE-ZUS (przy profilu zaufanym, certyfikacie kwalifikowanym oraz bankowości elektronicznej część danych zaciągana jest automatycznie).
Po kliknięciu „Zarejestruj Profil” każdy nowy użytkownik otrzymuje indywidualny numer identyfikacyjny (login PUE), który służy do logowania na Platformie. Informacja o nim zostanie przesłana na wskazany w formularzu adres.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Z Biurem Rachunkowym i aplikacją IFIRMA masz wszystko pod kontrolą i w jednym narzędziu!
8 godzin , czekałem na zlozenie podpisu kwalikofanego ! Daleko ZUS do Europy ! Proszę czekac ?I nic !