Rejestracja firmy

miejsce prowadzenia działalności Koszty zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej
Rejestracja działalności gospodarczej nie wymaga opłat – wpis do CEIDG (także każda jego zmiana) jest darmowy. W przypadku ZUS nowi przedsiębiorcy mają możliwość skorzystania z “ulgi na start” czy tzw. „preferencyjnych” składek ZUS. Generalnie koszty prowadzenia działalności możemy podzielić na 2 typy: opłaty administracyjno-skarbowe oraz bieżące koszty prowadzenia firmy.
|
firmbee no image Jak założyć własną działalność gospodarczą?
Założenie własnej działalności gospodarczej wymaga dopełnienia szeregu formalności. Sprawdź co należy zrobić na samym początku!
|
właściwy urząd skarbowy Właściwość Urzędu Skarbowego – który US jest właściwy?
Podatnik ma obowiązek ustalenia, do którego organu podatkowego jest zobowiązany złożyć odpowiednie deklaracje oraz gdzie dokonywać ich rozliczeń. Czyli posługując się językiem Ordynacji Podatkowej –  ustalić tzw. właściwość Urzędu Skarbowego. Ponieważ Przepisy inaczej regulują te kwestie dla podatku VAT i PIT więc wyjaśniamy gdzie  przedsiębiorca rozlicza się  z dwóch głównych podatków.
|
jak napisać biznesplan Jak napisać dobry biznesplan?
Biznesplan jest narzędziem, które pomaga w jasnym przedstawieniu i objaśnieniu celów i strategii biznesu. Ma przekonać innych do pomysłu i pokazać, że oferowany przez firmę produkt lub usługa są w stanie zapewnić zyski oraz przyciągnąć fundusze i zasoby.
|
składki społeczne ZUS Zakład Ubezpieczeń Społecznych
ZUS jest kolejnym „okienkiem” wymagającym dodatkowej wizyty. W terminie 7 dni od rozpoczęcia działalności gospodarczej trzeba się udać do swojego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych aby zgłosić się do odpowiednich składek.
|
firmbee no image Koncesje i licencje
W przypadku niektórych rodzajów działalności gospodarczej przepisy przewidują obowiązek uzyskania różnego rodzaju koncesji i zezwoleń.
|
zasada jednego okienka Jedno okienko
Jak działa w praktyce zasada jednego okienka, która obowiązuje od 2009 roku w całej Polsce? Opisujemy proces rejestracji firmy.
|
Główny Urząd Statystyczny nadaje numer REGON Główny Urząd Statystyczny
Urząd Statystyczny jest organem, który dokonuje wpisu do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej, czyli nadaje numer REGON – dziewięciocyfrowy identyfikator przedsiębiorcy.
|
właściwy urząd skarbowy Urząd Skarbowy
Składając wniosek o wpis do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej dokonaliśmy już wyboru formy opodatkowania naszej działalności, po jego złożeniu nie musimy również występować na osobnych drukach do Naczelnika Urzędu Skarbowego o nadanie nowego nr NIP bowiem prywatny numer NIP osoby fizycznej staje się w momencie prowadzenia działalności numerem naszej firmy.
|
pip i sanepid PIP i Sanepid
Jeśli nasza firma będzie zatrudniać pracowników, to jesteśmy zobowiązani w ciągu 30 dni od daty rozpoczęcia działalności gospodarczej zawiadomić na piśmie Państwową Inspekcję Pracy (PIP) o miejscu, rodzaju i zakresie prowadzonej działalności.
|

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie

Ułatwienia dla e‑commerce

Wygodne integracje
Wygodne integracje

Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

Sprawdź wszystkie integracje →

Wygodne integracje
Płatności w jednym miejscu

ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

Wygodne integracje
Łatwe generowanie faktur

Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

allegro integracja ecommerce
woocommerce integracja ecommerce
shoper integracja ecommerce
prestashop integracja ecommerce
shoplo integracja ecommerce
magento integracja ecommerce