Rekrutacja zdalna jest już normą. Jakie narzędzia wybrać by ułatwić sobie proces rekrutacji online i prowadzić wideokonferencje bez zakłóceń?
Pandemia spowodowała wprowadzenie wielu obostrzeń, w związku z ograniczaniem ryzyka zakażenia Covid -19. Wiele firm stanęło przed wyzwaniem organizacji pracy na odległość. Przedsiębiorcy zaczęli zastanawiać się też, jak przeprowadzić rekrutację zdalnie i zyskać odpowiednich pracowników bez konieczności przeprowadzania osobistych spotkań. Dlatego zastosowanie znalazły narzędzia do rekrutacji online, które pozwalają również na zdalną współpracę zespołu.
Rekrutacja zdalna przynosi wiele korzyści firmie oraz jest znacznie efektywniejsza niż rozmowy na żywo. Do największych zalet należą:
Odpowiednie oprogramowanie pozwala przeprowadzić rekrutację online – od etapu automatycznego przyjmowania CV, a skończywszy na ocenie preferencji na podstawie ustalonych wymagań pracodawcy. Jakie narzędzia można wykorzystać w tym celu?
Platforma Firmbee.com to narzędzie do zarządzania projektami dla freelancerów, firm i start-upów. Jednym z jego modułów jest HR Managment, który pozwala wznieść procesy rekrutacyjne o poziom wyżej. Główne funkcjonalności modułu obejmują: tworzenie ofert pracy i profili HR, umawianie spotkań rekrutacyjnych, zbieranie i przechowywanie dokumentów aplikacyjnych kandydatów, ocena kandydatów.
Dzięki Firmbee można szybko udostępnić wgląd w przebieg rekrutacji współpracownikom i przełożonym, śledzić codzienne obowiązki zespołu HR, a także obliczać koszt i rentowność poszczególnych działań związanych z poszukiwaniem kandydatów. To doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szczególnie cenią sobie efektywność… i mobilność, ponieważ wszystkie funkcje Firmbee dostępne są również z poziomu aplikacji mobilnej.
CognitIOn firmy Modern Hire (dawniej Montage) to jedno z narzędzi stosowanych w rekrutacji online. Posiada kilka opcji: nagrywanie i udostępnianie wideo, a także prowadzenie wideokonferencji z wieloma osobami jednocześnie. Często stosowane jest w dużych firmach z wieloma pracownikami. Ponadto w dobie pandemii, w której wiele osób pracuje zdalnie, narzędzie pozwala prowadzić spotkania online, stanowiące alternatywę dla spotkań fizycznych.
CognitIOn pozwala przyspieszyć proces rekrutacji – zwłaszcza w przypadku dużej liczby kandydatów. Posiada funkcję automatycznej oceny odpowiedzi kandydatów podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Taki efekt jest możliwy dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Narzędzie umożliwia także zaplanowanie rozmów z kandydatami oraz pozwala uzyskać bezstronną ocenę kandydatów i dokonać najlepszego wyboru.
To kolejne, tym razem polskie narzędzie, które używane jest w celu prowadzenia rekrutacji zdalnej. AppManager pozwala na publikację ogłoszeń rekrutacyjnych zarówno na własnej stronie, jak i w zewnętrznych serwisach rekrutacyjnych, w których firma ma konta. Kandydatów do systemu można dodawać ręcznie lub po aplikacji na ogłoszenie zamieszczone z aplikacji. Dodać może ich również agencja rekrutacyjna, jeśli firma z taką współpracuje.
W programie jest również miejsce na ocenę kandydatów, co ułatwia ostateczny wybór tych, którzy zostaną zatrudnieni. Po każdym projekcie rekrutacyjnym można wygenerować różnego rodzaju raporty dotyczące np. skuteczności poszczególnych miejsc do publikacji ogłoszeń.
Rekrutacja zdalna jest również możliwa dzięki polskiej platformie ZapraszamNaRozmowe. To solidne i łatwe w obsłudze narzędzie, które pozwala oszczędzać czas oraz zmniejszyć koszty związane z prowadzeniem rozmów z kandydatami. Członkowie HR mają możliwość dzielenia się informacjami przez wideokonferencję oraz udostępniania notatek. Narzędzie pozwala też na przygotowanie własnych pytań rekrutacyjnych lub wybranie ich z bazy gotowych pytań, następnie – zaproszenie kandydatów.
Rekruterzy mogą przeprowadzać rozmowy wideo na żywo. Zostają one zapisane, dzięki czemu można je wielokrotnie odtwarzać w celu porównania preferencji i wybrania najlepszego pracownika.
Rekrutacja wideo, jak i praca zdalna w dobie pandemii nabrała szczególnego znaczenia. Wykonywanie zadań przez pracowników dla wielu przedsiębiorstw jest bardziej opłacalne. Dlatego narzędzia, które umożliwiają prowadzenie wideokonferencji, dzielenie się plikami oraz rekrutację zdalną, zyskują coraz większą popularność.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zrób to za darmo z programem IFIRMA!