RODO u przedsiębiorcy – obowiązki
Pojęcie danych osobowych zostało znacznie rozszerzone od momentu wejścia w życie nowych przepisów. Obecnie nie są to tylko oczywiste dane, jak imię, nazwisko, adres czy PESEL, ale także wszelkie inne informacje, które mogą w jakiś sposób ułatwić identyfikację osoby – np. wizerunek, cechy szczególne, utrwalony nagranie etc.
Dlatego też nawet przedsiębiorcy, prowadzący jednoosobowe działalności gospodarcze, mają najczęściej do czynienia z danymi osobowymi. Dotyczyć one będą przede wszystkim klientów, ale też pracowników firmy. Tym samym jakiekolwiek pozyskiwanie, gromadzenie albo przetwarzanie danych wiąże się z koniecznością wprowadzenia procedur ochrony danych osobowych.RODO – skąd wziąć informacje?
Procedura ochrony danych osobowych to pojęcie bardzo szerokie, stąd nic dziwnego, że przedsiębiorcy niejednokrotnie nie są pewni, jakie czynności powinni wykonać, aby prawidłowo zabezpieczyć dane i nie narażać się na sankcje.
W tym zakresie z pomocą przychodzi Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, które na swojej oficjalnej stronie umieściło przewodniki – zarówno ogólne, jak i przeznaczone dla poszczególnych branż albo gałęzi ochrony danych, jak zatrudnienie. Informacje te dostępne są na stronie biznes.gov.pl – w razie wątpliwości warto z nich korzystać.