|
|
4 minut czytania

Rodzaje produktów cyfrowych

Wiemy już, czym są produkty cyfrowe i dlaczego warto je sprzedawać.

jakie są rodzaje produktów cyfrowych?

Jakie są rodzaje produktów cyfrowych? - omówione zagadnienia:


Kolejnym krokiem jest zdecydowanie, co zaoferujemy konsumentom. W tym celu przygotowaliśmy zestawienie 8 pomysłów na produkty cyfrowe, które możesz sprzedawać online.

Rodzaje produktów cyfrowych

Sprzedaż produktów cyfrowych może stanowić dodatkowy zarobek lub nawet główne źródło dochodu wielu osób. Niezależnie od branży można zaoferować konsumentom ciekawe rozwiązania, które chętnie kupią. Poniżej przedstawiamy listę naszych pomysłów na produkty cyfrowe, które możecie sprzedawać online.

8 pomysłów na produkty cyfrowe

  1. Kursy internetowe
  2. Kursy internetowe są chętnie kupowane przez użytkowników, ponieważ zapewniają dostęp do danej treści cały czas. Oznacza to, że klient po zakupie, może realizować lekcje w swoim tempie i w każdej wolnej chwili. Twórcy mogą oferować kursy z różnych dyscyplin, mniej lub bardziej rozbudowane, w różnym przedziale cenowym.

    Niektórzy sprzedawcy mogą opierać swój biznes tylko na jednym, flagowym produkcie lub oferować użytkownikom wiele, różnych kursów.

    Jedną z popularnych platform, oferujących kursy z różnych dziedzin, jest Udemy.com. Znajdują się tam kategorie zarówno związane z biznesem, IT, marketingiem, jak również muzyką, czy stylem życia.

  3. E-booki
  4. E-book to cyfrowy odpowiednik książki, który nie ma swojej postaci fizycznej. Można go jednak pobrać zazwyczaj w wersji PDF i odtworzyć na swoim komputerze, laptopie, telefonie lub czytniku e-booków.

    Twórca może stworzyć taki produkt na dowolny temat. Mogą to być: przepisy kucharskie, poradniki DIY, podręczniki biznesowe, itp. Przedsiębiorca może również udostępnić e-booka na swojej stronie internetowej lub u konkretnego wydawcy. Może to być zarówno pojedynczy egzemplarz, jak i przemyślana seria.

    Obecnie na rynku istnieje wiele aplikacji do czytania e-booków, takich jak, np.: iBooks, Kindle, Legimi czy też Moon+ Reader.

  5. Muzyka, fotografia
  6. Kreatywni twórcy mogą również sprzedawać swoją twórczość online. Jednym ze sposobów, jest sprzedaż bezpośrednia użytkownikowi końcowemu, któremu zależy na posiadaniu produktu na własny użytek. Możliwe jest również udzielenie licencji na działania komercyjne.

    Muzycy mają możliwość nagrywania i sprzedawania swojej twórczości za pomocą Internetu. Artyści mogą nie tylko oferować całe piosenki, ale także teksty lub podkłady muzyczne.

    Osoby zafascynowane fotografią, mogą sprzedawać zdjęcia swojego autorstwa jako zdjęcia stockowe. Z takich banków chętnie korzystają marketerzy, blogerzy, twórcy stron internetowych, itp. Popularnymi bankami zdjęć są: Pixabay, Pexels, Freeimages, czy też Rawpixel.

  7. Szablony, wtyczki, narzędzia
  8. Internauci wykazują duże zainteresowanie produktami cyfrowymi, które pozwolą im wdrożyć gotowe rozwiązania lub zapewnią szybsze wykonanie zadania. Przykładowo przedsiębiorcy posiadający swój sklep online, mogą potrzebować motywów i szablonów witryn internetowych oraz wtyczek usprawniających sprzedaż. W tej kategorii możliwa jest również sprzedaż logo, czcionek, ikon czy też szablonów CV.

  9. Programy komputerowe
  10. Klienci są skłonni zapłacić określoną cenę za sprawne i przydane oprogramowanie. Może to być jednorazowa zapłata za licencję lub model subskrypcyjny. W drugim przypadku użytkownik opłaca stały abonament, za możliwość korzystania z produktu. Dzięki temu rozwiązaniu twórca ma zapewniony stały dochód za swoją pracę.

  11. Aplikacje
  12. W podobny sposób, jak programy komputerowe, mogą być sprzedawane aplikacje. Niektóre propozycje mogą wymagać określonej zapłaty lub działać na zasadzie wersji „freemium”, czyli płatne są tylko dodatkowe korzyści/funkcje.

  13. Podcasty
  14. Dużo podcastów na rynku jest dostępnych za darmo. Są jednak też takie, których twórcy udostępniają treści w zamian za określoną opłatę – najczęściej pobieraną na zasadzie subskrypcji. Opcję płatnych podcastów wprowadził już w wielu krajach Spotify, w tym również w Polsce.

  15. Dokumenty PDF
  16. W tej kategorii znajdują się wszystkie pliki w wersji PDF, które konsument może pobrać na swoje urządzenie i wydrukować. Popularne są różnego rodzaju dokumenty pomagające w lepszej organizacji swojego czasu. Mogą to być, np. kalendarze, planery czy też listy to do. Innymi przydatnymi dokumentami, które klienci chętnie kupują, są różnego rodzaju szablony: CV, listów motywacyjnych, faktur, zaproszeń itp.

    W wersji PDF można również sprzedawać kolorowanki. Są to pliki, które niekoniecznie przydadzą się tylko najmłodszym. Również dorośli mogą być ciekawą grupą docelową. W końcu w ostatnim czasie popularne stały się kolorowanki na odstresowanie.

Podsumowanie

Tak naprawdę, każdy z tych pomysłów można rozszerzyć o dziesiątki różnych wersji i propozycji. Wszystko zależy od inwencji twórczej i kreatywności danego sprzedawcy. Warto śledzić trendy, aby wiedzieć, czym konsumenci interesują się w danej chwili.

Nastaje moda na posiadanie roślin doniczkowych? Zrób e-book, w którym polecisz najmniej wymagające rośliny dla początkujących oraz opiszesz jak o nie dbać. Ludziom brakuje motywacji? Stwórz aplikację, która będzie im przypominać o realizacji codziennych celów. Jak widzisz, wszystko może stanowić inspirację do stworzenia produktu cyfrowego.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie
Napisz do nas lub zadzwoń +48 735 209 003