Chcesz spieniężyć swoje umiejętności i zastanawiasz się, gdzie szukać zleceń dla freelancerów? Oto 4 serwisy ze zleceniami dla różnych branż.
Pandemia koronawirusa w wielu przypadkach doprowadziła do zmiany miejsca wykonywanej pracy. Spopularyzowanie pracy zdalnej oznacza brak czasu poświęconego na dojazdy i podróż w korkach. Jeśli specjalizujesz się w jakiejś dziedzinie i zastanawiasz się, gdzie szukać zleceń, żeby zmonetyzować nadwyżkę czasu – nic prostszego! Poniżej prezentujemy 4 sprawdzone portale, gdzie można szukać zleceń ze swojej branży. Nie czekaj dłużej i sprawdź, jak szybko możesz uwypuklić swój przedsiębiorczy pierwiastek bez wychodzenia z domu!
Specjalizacja w konkretnej dziedzinie, zwłaszcza jeśli dostarcza poczucia spełnienia podczas realizacji to prawdziwy skarb! Wiele osób pracujących na etacie traktuje jednak swoje zajęcie wyłącznie jako źródło zarobku. Skoro czytasz ten artykuł – najprawdopodobniej jesteś w tej grupie szczęśliwców, dla której praca to też hobby.
Poniżej opisujemy 4 platformy, na których możesz szukać dodatkowych zleceń z interesującej Cię dziedziny.
To jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich portali dla freelancerów. Spośród wielu kategorii można odszukać zlecenia ze swojej branży (copywriting, SEO, fotografia, programowanie, tłumaczenia i wiele innych). Po odnalezieniu interesującej oferty wystarczy złożyć zleceniodawcy swoją ofertę i oczekiwać na odpowiedź zwrotną.
Co więcej, Useme umożliwia także wystawianie faktur osobom bez zarejestrowanej działalności gospodarczej. W praktyce oznacza to, że możesz wystawić klientowi fakturę za wykonaną usługę – elektronicznie, bez konieczności drukowania jakichkolwiek dokumentów. To wygodne rozwiązanie dla obu stron, które pozwoli przyspieszyć rozliczanie zlecenia bez podpisywania np. umowy o dzieło.
Niezależnie od tego, czy jesteś budowlańcem, programistą, fotografem czy copywriterem – Oferia kumuluje w sobie ogłoszenia z różnych branż. Nie musisz już zastanawiać się, gdzie szukać zleceń – jako wykonawca zyskujesz dostęp do codziennie aktualizowanej bazy zleceń z wielu dziedzin.
Aby wystartować, wystarczy logowanie w serwisie i określenie swojej specjalizacji. Wygodną opcją jest także włączenie mailowych powiadomień o nowych ogłoszeniach zamieszczanych przez zleceniodawców – ograniczasz w ten sposób czas na przeglądanie ofert, a na Twoją skrzynkę spływają wiadomości o kolejnych zleceniach.
Jeżeli lubisz pisać, masz dziennikarskie zacięcie i nieobce są Ci zasady webwritingu, wiesz jak tworzyć teksty angażujące czytelnika i przyjazne wyszukiwarkom – warto sprawdzić portal Goodcontent. Regularnie pojawiają się na nim zlecenia na teksty z różnych kategorii.
Atutem są transparentne zasady współpracy, czytelne wytyczne i podana kwota wynagrodzenia za każdy tekst, a także niski próg wypłaty (minimalna kwota umożliwiająca wypłacenie zarobionych środków to 100 zł). Współpraca opiera się na rezerwacji wybranego tekstu i jego realizacji – bez konieczności podpisywania umów. Wygodną opcją jest także możliwość kontaktu ze zleceniodawcą w celu doprecyzowania wymagań.
Jeżeli Twoją główną specjalizacją jest grafika – wówczas warto uzupełnić swój profil na portalu Behance. Zrzesza on bowiem artystów i projektantów z całego świata – w ogólnym uproszczeniu można go porównać do LinkedIna, ale dla przedstawicieli branży graficznej. Na stronie można także w wygodny sposób znaleźć zlecenia z zakresu brandingu, projektowania graficznego i ilustracji. Międzynarodowe środowisko umożliwia wymianę doświadczeń i nawiązane współpracy z osobami z drugiego końca świata.
Niezależnie od tego, czy pracujesz na etacie i szukasz dodatkowego zajęcia, a może od lat działasz na własną rękę – warto trzymać rękę na pulsie i na bieżąco śledzić platformy ogłoszeniowe z Twojej branży. Nigdy nie wiesz, gdzie może kryć się długofalowa współpraca – dlatego też tam, gdzie jest to możliwe, warto włączyć e-mailowe powiadomienia o nowych zleceniach.
Przeczytaj też nasz poradnik: Jak zacząć dobrze zarabiać jako freelancer?
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.