|
|
4 minut czytania

Gdzie grafik może sprzedawać swoje prace?

Jesteś grafikiem? Jeśli szukasz miejsc, w których mógłbyś spieniężyć swoje prace, oto lista serwisów do sprzedaży projektów graficznych.

sprzedaż grafiki

Projekty realizowane przez dobrego grafika komputerowego potrafią sprzedać się “w trymiga”. Nie każdy jednak, w szczególności początkujący twórca, jest w stanie skutecznie realizować zlecenia wymagających klientów. Trudne projekty, mimo wielu godzin pracy, mogą zostać odrzucone przez zleceniodawcę. Nie oznacza to jednak, że grafik freelancer nie będzie mógł spieniężyć swoich pomysłów komuś innemu. W takim celu powstały wyspecjalizowane portale online, na których twórca zakłada profil, uzupełnia najważniejsze informacje, zamieszcza swoje prace i czeka na pieniądze. Diabeł jednak, jak zwykle, tkwi w niuansach.

Sprzedaż grafik. Co na początek?

Dobrze wykonany rekonesans pozwoli grafikowi zaoszczędzić mnóstwo czasu. Na początek zatem warto zakreślić spektrum własnych kompetencji. Świetnym pomysłem będzie skorzystanie z najbardziej prymarnego sposobu porządkowania swoich umiejętności. Do tego przyda się… kartka i długopis.

Wypisz swoje kompetencje, cechy, zastanów się, jaki rodzaj grafik jest dla Ciebie najpewniejszy w realizacji. Może specjalizujesz się w wykonywaniu rękodzieł, tradycyjnego wzornictwa, zindywidualizowanych projektów graficznych? A być może z kolei Twoim konikiem są projekty typowo reklamowe, ukierunkowane na szersze wykorzystanie w marketingu? Zakreślenie podstawowego kierunku działania przyda się w kontekście dobierania odpowiedniego serwisu dla grafików.

Rodzaje zadań i projektów. Każdy grafik odnajdzie swoje miejsce

W tej materii nie ma większych wyjątków. Zlecenia mogą być realizowane w dowolnym typie grafiki, zgodnie z oczekiwaniami klienta, bądź preferencjami samego twórcy. Równie często spotyka się grafikę rastrową, jak i wektorową. Portale sprzedażowe zawierają także oferty spersonalizowanych ikon, projektów banerów reklamowych, szkiców, realizacji w Photoshopie, a nawet gotowych albumów graficznych. Na większości witryn dla “wolnych strzelców” panuje pełna dowolność dotycząca zamieszczanych propozycji projektowych. Specyfika stron internetowych będzie się jednak różnić grupą klientów, korzystających z zamieszczonych tam projektów. Warto poznać te istotne różnice.

Platformy, które umożliwiają sprzedaż grafiki

Przed skorzystaniem z dobrodziejstw portalów sprzedażowych warto najpierw zapoznać się z ich specyfiką. Każda witryna różni się bowiem wieloma aspektami, a korzystanie z każdej będzie wiązało się z nieco innym zakresem funkcjonalności. Pogrupowaliśmy portale sprzedażowe ze względu rodzaj zamieszczanych projektów. Wymieniliśmy dwie kategorie, w których umieściliśmy po pięć przykładowych serwisów dla grafików.

Projekty graficzne umieszczane na przedmiotach użytkowych

  • Cafepress – portal o ugruntowanej pozycji na rynku. Umożliwia zamieszczanie autorskich grafik na przedmiotach, takich jak koszulki, czapki, kubki czy kalendarze.
  • Spreadshirt – witryna, na której dostępnych jest kilkanaście miliardów spersonalizowanych projektów. Umożliwia, podobnie jak Cafepress, umieszczanie własnych grafik na przedmiotach użytkowych.
  • Pikistore – tutaj grafik może zaprojektować proste logo i umieścić je np. na koszulce czy bluzie. Prostota w użytkowaniu i intuicyjny panel twórcy działa na korzyść tej witryny.
  • Blurb – stworzymy tutaj gotowe zestawienie prac graficznych, które zostaną umieszczone w dedykowanych albumach. Można ponadto nimi w łatwy sposób zarządzać, np. za pomocą Picasy, SmugMug czy Flickr.
  • Ponoko – dzięki tej stronie zamieścimy swoje projekty na wielu nietypowych przedmiotach: zabawkach, meblach czy sprzętach elektronicznych. Tak stworzone przedmioty możemy następnie wystawić na sprzedaż, np. na własnej witrynie sprzedażowej.
  • Sprzedaż grafik reklamowych, projektów marketingowych, czcionek, ikon:

  • iStock – na co dzień z iStocka korzysta kilkanaście tysięcy artystów, udostępniających swoje prace graficzne. Serwis umożliwia osiąganie przychodów pasywnych, powiązanych z tantiemami uzyskiwanymi za stworzone projekty.
  • Shutterstock – amerykański portal oferujący szerokie zestawienie zdjęć, wektorów, ilustracji czy obrazów. Szczególnie lubiany nie tylko przez grafików, ale także i fotografów.
  • Adobe Stock – portal firmy Adobe, zrzeszający fotografików, ilustratorów, grafików. Klienci mogą tutaj wykupować licencje na obrazy, by potem nimi swobodnie zarządzać.
  • CreativeMarket – to swoisty rynek online, na którym umieszczane są prace wykonywane przez społeczność internetową. Znajdują się tutaj motywy WordPress, zdjęcia, grafiki czy inne produkty cyfrowe.
  • Fiverr – to założony w 2010 roku izraelski portal, zrzeszający freelancerów, także tych wykonujących grafiki.

Gdzie grafik może zamieścić swoje projekty na sprzedaż? Podsumowanie

Zalegające na dysku projekty graficzne, które są wytworem kreatywności twórcy, mogą przynosić wymierne korzyści. Najbardziej pożądane to te, które zagwarantują wysoki dochód pasywny, uzyskiwany przez grafika regularnie.

Przytoczone portale są jedynie kilkoma, z ogromnego zasobu sieci, które umożliwiają grafikom-freelancerom dodatkowy zarobek. Końcowy sukces, związany ze sprzedażą projektów, będzie wypadkową kilku czynników. Liczy się estetyka prac, ich użyteczność oraz profesjonalizm. Im bardziej eksperckie podejście wykaże grafik, tym może liczyć na wyższe stawki. Te będą rosły także wraz z “obyciem” i doświadczeniem. Dobry grafik będzie zatem w stanie wygenerować stały przychód, szczególnie jeśli nawiązuje bezpośrednie kontakty z zagranicznymi klientami.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Najważniejsze pytania

  1. Sprzedaż grafiki w Internecie - od czego zacząć?

    Wypisz swoje kompetencje, cechy, zastanów się, jaki rodzaj grafik jest dla Ciebie najpewniejszy w realizacji. Może specjalizujesz się w wykonywaniu rękodzieł, tradycyjnego wzornictwa, zindywidualizowanych projektów graficznych? A być może z kolei Twoim konikiem są projekty typowo reklamowe, ukierunkowane na szersze wykorzystanie w marketingu? Zakreślenie podstawowego kierunku działania przyda się w kontekście dobierania odpowiedniego serwisu dla grafików.
  2. Gdzie sprzedawać grafiki?

    Przed skorzystaniem z dobrodziejstw portalów sprzedażowych warto najpierw zapoznać się z ich specyfiką. Każda witryna różni się bowiem wieloma aspektami, a korzystanie z każdej będzie wiązało się z nieco innym zakresem funkcjonalności.

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie
Napisz do nas lub zadzwoń +48 735 209 003