Jesteś grafikiem? Jeśli szukasz miejsc, w których mógłbyś spieniężyć swoje prace, oto lista serwisów do sprzedaży projektów graficznych.
Projekty realizowane przez dobrego grafika komputerowego potrafią sprzedać się “w trymiga”. Nie każdy jednak, w szczególności początkujący twórca, jest w stanie skutecznie realizować zlecenia wymagających klientów. Trudne projekty, mimo wielu godzin pracy, mogą zostać odrzucone przez zleceniodawcę. Nie oznacza to jednak, że grafik freelancer nie będzie mógł spieniężyć swoich pomysłów komuś innemu. W takim celu powstały wyspecjalizowane portale online, na których twórca zakłada profil, uzupełnia najważniejsze informacje, zamieszcza swoje prace i czeka na pieniądze. Diabeł jednak, jak zwykle, tkwi w niuansach.
Dobrze wykonany rekonesans pozwoli grafikowi zaoszczędzić mnóstwo czasu. Na początek zatem warto zakreślić spektrum własnych kompetencji. Świetnym pomysłem będzie skorzystanie z najbardziej prymarnego sposobu porządkowania swoich umiejętności. Do tego przyda się… kartka i długopis.
Wypisz swoje kompetencje, cechy, zastanów się, jaki rodzaj grafik jest dla Ciebie najpewniejszy w realizacji. Może specjalizujesz się w wykonywaniu rękodzieł, tradycyjnego wzornictwa, zindywidualizowanych projektów graficznych? A być może z kolei Twoim konikiem są projekty typowo reklamowe, ukierunkowane na szersze wykorzystanie w marketingu? Zakreślenie podstawowego kierunku działania przyda się w kontekście dobierania odpowiedniego serwisu dla grafików.
W tej materii nie ma większych wyjątków. Zlecenia mogą być realizowane w dowolnym typie grafiki, zgodnie z oczekiwaniami klienta, bądź preferencjami samego twórcy. Równie często spotyka się grafikę rastrową, jak i wektorową. Portale sprzedażowe zawierają także oferty spersonalizowanych ikon, projektów banerów reklamowych, szkiców, realizacji w Photoshopie, a nawet gotowych albumów graficznych. Na większości witryn dla “wolnych strzelców” panuje pełna dowolność dotycząca zamieszczanych propozycji projektowych. Specyfika stron internetowych będzie się jednak różnić grupą klientów, korzystających z zamieszczonych tam projektów. Warto poznać te istotne różnice.
Przed skorzystaniem z dobrodziejstw portalów sprzedażowych warto najpierw zapoznać się z ich specyfiką. Każda witryna różni się bowiem wieloma aspektami, a korzystanie z każdej będzie wiązało się z nieco innym zakresem funkcjonalności. Pogrupowaliśmy portale sprzedażowe ze względu rodzaj zamieszczanych projektów. Wymieniliśmy dwie kategorie, w których umieściliśmy po pięć przykładowych serwisów dla grafików.
Zalegające na dysku projekty graficzne, które są wytworem kreatywności twórcy, mogą przynosić wymierne korzyści. Najbardziej pożądane to te, które zagwarantują wysoki dochód pasywny, uzyskiwany przez grafika regularnie.
Przytoczone portale są jedynie kilkoma, z ogromnego zasobu sieci, które umożliwiają grafikom-freelancerom dodatkowy zarobek. Końcowy sukces, związany ze sprzedażą projektów, będzie wypadkową kilku czynników. Liczy się estetyka prac, ich użyteczność oraz profesjonalizm. Im bardziej eksperckie podejście wykaże grafik, tym może liczyć na wyższe stawki. Te będą rosły także wraz z “obyciem” i doświadczeniem. Dobry grafik będzie zatem w stanie wygenerować stały przychód, szczególnie jeśli nawiązuje bezpośrednie kontakty z zagranicznymi klientami.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Sprzedaż grafiki w Internecie - od czego zacząć?
Gdzie sprzedawać grafiki?