Zastanawiasz się, jak funkcjonuje sklep bezobsługowy? Przeczytaj publikację na ten temat.
Zakaz handlu w niedzielę mobilizuje sprzedawców do znalezienia innego sposobu sprzedawania własnych towarów w dni wolne. Inspiracją dla nich są sklepy Amazona, które jako pierwsze rozpoczęły sprzedaż bezobsługową. W takim sklepie można nie tylko sprzedawać w niedziele wolne od handlu, ale również w nocy. W dzisiejszej publikacji przedstawimy, jak wygląda taka sprzedaż i w jaki sposób ją rozliczać.
Jeżeli chodzi o zakupy z wykorzystaniem bezobsługowych kas, to już się do nich przyzwyczailiśmy. Jednak w takim przypadku zawsze jest dostępna obsługa, która nam służy pomocą w przypadku problemów. W takim razie, jak to wygląda w sklepie bezobsługowym? W tym przypadku nie ma nikogo, kto nam może udzielić jakichś wskazówek i pomóc w zakupach. Mamy do czynienia jedynie ze sztuczną inteligencją i zapisem z kamer. Żeby skorzystać z możliwości dokonania zakupów w takiej formie musimy mieć zainstalowaną aplikację. Podajemy wymaganą ilość danych i otrzymamy wygenerowany kod QR.
Jeżeli już zainstalujemy aplikację na urządzenia mobilne możemy udać się na zakupy do sklepu bezobsługowego. Kod QR otwiera i zamyka drzwi sklepu bezobsługowego. W przypadku sklepu Amazona zakupy polegają na skanowaniu produktów na kasie bezobsługowej, a następnie trzeba dokonać zapłaty kartą, blikiem, Apple Pay lub Google Pay.
W przypadku Żappka Store sprzedaż wygląda nieco inaczej. Mianowicie aplikacja jest powiązana z naszą kartą płatniczą, my wybieramy jedynie produkty, które są skanowane przez system zainstalowanych kamer, nie nabijamy zakupów na kasę bezobsługową. Po zrobieniu zakupów wychodzimy ze sklepu. Można sobie sprawdzić obciążenie karty płatniczej za poczynione zakupy.
Podstawą rozliczenia przychodu w sklepie bezobsługowym będą raporty z kasy fiskalnej, o ile będzie wykorzystywana. Jeżeli jednak będzie to rozwiązanie przyjęte przez Żappka Store, to w tym przypadku sprzedaż powinna być odnotowana w ewidencji sprzedaży bezrachunkowej lub w innej postaci, tak aby z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynikało, jakiej konkretnie czynności dotyczyła i na czyją rzecz została dokonana płatność. Jest to warunek do skorzystania ze zwolnienia z ewidencjonowania na kasie fiskalnej.
Otwarcie sklepu bezobsługowego nie jest łatwą i prostą decyzją. Takie rozwiązanie wymaga dodatkowych nakładów finansowych. W takim sklepie znajdzie się mniejszy asortyment towarów niż w przypadku sprzedaży tradycyjnej, kupujący powinni się z tym liczyć. Nie będzie również bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą. Jednak jedno jest pewne, takie sklepy mogą funkcjonować bez ograniczeń 24h/7 dni w tygodniu. Na razie takich sklepów jest niewiele, ale warto być na bieżąco z informacjami na ten temat.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Z Biurem Rachunkowym i aplikacją IFIRMA masz wszystko pod kontrolą i w jednym narzędziu!