Tworząc swoją ofertę biznesową, kluczową kwestią jest określenie sposobu na zachęcenie do jej zakupu. Jednak jak tego dokonać, skoro obecnie konkurencja jest tak zacięta?
Podstawą jest przedstawianie w swojej komunikacji unique selling proposition. W tym artykule dowiesz się, jak za pomocą dobrze skonstruowanego USP możesz zwiększyć sprzedaż w swojej firmie!
USP, czyli unikalna propozycja sprzedaży jest tak ważna, ponieważ to ona decyduje o tym, czy klient wybierze właśnie Twoją ofertę. Jest to wyjątkowa korzyść, mocne strony, które gwarantujesz swoim odbiorcom. Może być dobrą bazą do stworzenia całej strategii marketingowej marki.
Pamiętaj, że nie będą to uniwersalne cechy Twojej usługi typu bezpłatna dostawa, polityka zwrotów itp., które są w istocie podstawami, które obecnie oferuje każdy przedsiębiorca.
Jakie cechy powinno posiadać dobrze przygotowane unique selling proposition? Są to:
W kilku krokach podpowiemy Ci, na co powinieneś/-aś zwrócić uwagę podczas procesu tworzenia unique selling proposition, a następnie przytoczymy kilka przykładów zastosowania.
Producent kawy oferuje najsilniejszą kawą na świecie, którą można kupić jedynie przez Internet. Dedykowana jest określonej grupie docelowej, która poszukuje “ekstremalnej” kawy, gwarantującą największą zawartość kofeiny – o 200% więcej niż konkurencyjne marki. Dodatkowo jeżeli uznasz po jej spróbowaniu, iż nie jest to najsilniejsza kawa na świecie – otrzymasz zwrot pieniędzy.
USP firmy Avis, zajmującej się wypożyczaniem samochodów brzmi Jesteśmy numerem dwa. Staramy się bardziej. Jest to nawiązanie do faktu, iż Avis jest faktycznie drugim największym przedsiębiorstwem z tej branży. Pozorna wada została przekształcona w korzyść, coś pozytywnego, zwracającego uwagę odbiorcy.
To przedsiębiorstwo zajmujące się sprzedażą odzieży outdoorowej, turystycznej. Jego USP nie tyle co mówi o korzyściach, a wartościach, z którymi wiele osób może się identyfikować – We’re in Business To Save Our Home Planet. Marka prezentuje pewien styl życia oraz proaktywne podejście do ochrony środowiska naturalnego. Wyjątkowymi cechami produktów Patagonii są przede wszystkim oferowanie ubrań wykonanych z organicznych materiałów tekstylnych, spełniających standardy certyfikacji Sprawiedliwego Handlu FAIRTRADE. Ponadto 1% zysku ze sprzedaży produktów przeznaczane jest na cele charytatywne związane z ekologią. Patagonia udowadnia nie tylko w słowach, ale również w działaniach, iż wierzy i podąża za wybraną przez siebie wizją marki.
Jej przesłanie brzmi Umożliwienie światu projektowania, co pozwala się poczuć, iż każda osoba, która znajdzie się na stronie Canvy i założy konto, zyska wiele możliwości nauki w praktyce, przygotowywania lekcji dla uczniów, realizację projektu wzięcia udziału w szkoleniach, testowania różnych rozwiązań, dołączenie do programu partnerskiego.
USP (Unique Selling Proposition), która sprawia, że Canva jest jeszcze bardziej atrakcyjna dla konsumentów, to fakt, że dostarcza prawie wszystkie swoje usługi za darmo. Strategie marketingowe stosowane przez firmę, takie jak program partnerski Canva, darmowe kursy projektowania czy 30-dniowy bezpłatny okres próbny, działają jak dodatki i pomagają firmie rozwijać się i zdobywać popularność.
Czy określenie swojego USP faktycznie pomaga w rozwoju swojego biznesu? Zdecydowanie tak i to na wielu płaszczyznach.
Unique selling proposition stanowi podstawę budowania strategii każdego biznesu, który może zadecydować o sukcesie firmy. Pozwala na podniesienie zaangażowania wybranej grupy docelowej, warto również używać go do pozycjonowania (jeśli to możliwe) w wyszukiwarce internetowej. Miej jednak na uwadze, iż Twój produkt nie musi być wyjątkowy w swojej formie, kluczowe jest przekazanie wartości i korzyści dla przyszłego użytkownika.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.