|
|
3 minut czytania

Własny biznes – 4 błędy, które mogą cię drogo kosztować

Wszyscy znamy przysłowie „mądry Polak po szkodzie”. I mimo że z każdej porażki można wyciągnąć lekcję na przyszłość, to jednak porażka zawsze jest porażką. A ta, szczególnie w biznesie, potrafi być dotkliwa w konsekwencjach. Podpowiadamy więc o czym warto pomyśleć przy prowadzeniu biznesu, aby zminimalizować ryzyko niepowodzenia.

własny pomysł na biznes
Wszyscy znamy przysłowie „mądry Polak po szkodzie”. I mimo że z każdej porażki można wyciągnąć lekcję na przyszłość, to jednak porażka zawsze jest porażką. A ta, szczególnie w biznesie, potrafi być dotkliwa w konsekwencjach. Podpowiadamy więc o czym warto pomyśleć przy prowadzeniu własnego biznesu, aby zminimalizować ryzyko niepowodzenia.

1. Brak planu awaryjnego

Planując własny biznes warto opracować plan awaryjny na wypadek gdyby firma przestała prosperować lub gdyby w firmie zaistniała sytuacja, która uniemożliwiałaby jej sprawne działanie. Dobrze jest zastanowić się nad tym, jakie rodzaje ryzyka występują w danej firmie i branży – zarówno pod kątem prawnym, finansowym, jak i w kwestii zarządzania. Oczywiście nie da się przewidzieć wszystkiego, jednak pewne rzeczy już tak, chociażby awarię komputera w pracowni graficznej. Mając gotowy plan przedsiębiorca będzie mógł od razu rozpocząć konkretne działania, zamiast tracić czas na zastanawianie się, jak naprawić daną sytuację.

2. Brak badań

Jednym z największych błędów, jakie może popełnić przedsiębiorca rozpoczynający własny biznes jest niezbadanie branży, w której chce działać. Przed wystartowaniem dobrze jest zweryfikować konkurencję, to czy na rynku jest popyt na dane towary/usługi, jaki trzeba mieć budżet na start, kiedy mniej więcej firma zaczynie na siebie zarabiać i tak dalej. Dziś to nietrudne – internet pełen jest pomocnych treści, z których warto korzystać. Kilka godzin pracy może pozwolić uniknąć sporego rozczarowania.

3. Zbyt szybkie rozszerzanie marki

Gdy startup już na początku odnosi spory sukces, łatwo wówczas zachłysnąć się entuzjazmem, i podjąć decyzję o wprowadzeniu dodatkowych usług, funkcji czy o poszerzeniu asortymentu. Tymczasem może się okazać, że takie rozwiązanie okaże się zbyt trudne do wdrożenia, może utrudnić zarządzanie marką, przytłoczy pracowników lub przełoży się negatywnie na opinię klientów. Dobrze więc podchodzić do takich decyzji z głową i rozszerzać markę stopniowo, upewniwszy się wcześniej, czy firma jest na to gotowa.

4. Lekceważenie SEO

SEO to aktualnie pojęcie, które powinien znać każdy przedsiębiorca. Sama strona internetowa nie wystarczy do tego, aby zarabiać. Stronie potrzebny jest ruch, czyli klienci, którzy będą na tę stronę wchodzić. W tym celu warto ułatwić im to zadanie i zadbać o dobrą pozycję w wyszukiwarce – tak, aby konkretna strona internetowa była pierwszą, na którą użytkownik trafi podczas wyszukiwania informacji związanych z daną branżą, towarem lub usługą. Dobrze przeprowadzone SEO zagwarantuje zwiększenie widoczności serwisu, a także świadomości marki wśród klientów. Trzeba przy tym mieć na uwadze, że o badania, SEO, opracowywanie planów awaryjnych i rozważne rozszerzanie marki należy dbać przez cały czas, nie tylko na początku. Dopasowywanie się do zmieniających się warunków prowadzenia biznesu może znacząco zminimalizować ryzyko niepowodzenia.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Potrzebujesz
wystawić fakturę?

Zrób to za darmo z programem IFIRMA!

  • Wszystkie rodzaje faktur
  • Baza kontrahentów
  • Program magazynowy
  • Wsparcie techniczne BOK
Załóż darmowe konto

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie