Sam tworzysz znak towarowy dla swojej firmy i zastanawiasz się, czy wydatki na ten cel mogą być uznane za koszt firmy? Odpowiedź znajdziesz w tekście.
Przedsiębiorcy starają się o to, żeby ich produkty wyróżniały się na rynku, tym samym stają się bardziej konkurencyjni i rentowni. Najlepiej się do tego nadaje stosowanie oznaczeń charakterystycznych tylko dla danego przedsiębiorstwa. Sprawdźmy więc, w jaki sposób traktować wydatki na znak towarowy stworzony we własnym zakresie.
Pod pojęciem znaku towarowego kryje się każde oznaczenie, które identyfikuje produkty, czy usługi danej firmy. Takie oznaczenie pozwala na odróżnienie towarów czy usług jednego przedsiębiorcy od innego przedsiębiorcy. Przykładowe znaki towarowe:
Znaki towarowe wytworzone we własnym zakresie nie mogą być zaliczone do wartości niematerialnych i prawnych i nie mogą być amortyzowane. Nie oznacza to jednak, że wydatki na wytworzenie znaku towarowego nie mogą się znaleźć w kosztach podatkowych firmy. Oczywiście, również w tym przypadku obowiązuje generalna i nadrzędna zasada, w której świetle musi to być wydatek racjonalnie uzasadniony, mieć związek z prowadzoną działalnością gospodarczą i nie może być wymieniony w katalogu kosztów nieuznanych podatkowo. W związku z powyższym koszty typu:
mogą się znaleźć w kosztach uzyskania przychodów przedsiębiorcy w dacie ich poniesienia, a więc w dniu wystawienia faktury/rachunku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zrób to za darmo z programem IFIRMA!