Wykluczanie ze statystyk na Allegro może pomóc w zwiększeniu wyników sprzedaży i pokazanie rzeczywistej jakości obsługi klienta, która nie obejmuje sytuacji losowych, nieporozumień z kupującym oraz sytuacji, w których to nie sprzedawca, a przewoźnik jest odpowiedzialny za niezadowolenie klienta.
Statystyki na Allegro są nie tylko informacją dla sprzedawcy, który na ich podstawie może zmieniać strategię sprzedaży i optymalizować działania. Parametry i oceny kupujących mają wpływ na jakość sprzedaży, a to przekłada się chociażby na możliwość otrzymania statusu Super Sprzedawcy czy pozycję w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie – na realne konwersje.
Sprzedawca może kontrolować swoje statystyki z ostatnich 12 miesięcy (lista ocen) i ostatnich 30 dni (jakość sprzedaży). Szersze zestawienie uwzględnia również oceny, które klienci wystawili, jednak z różnych względów nie zostały wliczone do średniej. Te są oznaczone znakiem zapytania, pod którym kryje się przyczyna wykluczenia ze statystyk Allegro.
Według badania „E-commerce w Polsce 2024” największą motywacją do robienia zakupów online są atrakcyjne ceny, jednak – co podkreśla Paweł Mielczarek z agencji vSprint – najpopularniejszymi ofertami na Allegro wcale nie są te najtańsze. Znaczne większe znaczenie dla kupujących odgrywać ma obsługa w zakresie terminowych wysyłek, szybkich dostaw i dobrej komunikacji ze sprzedawcą. Są to również jedne z podstawowych kwestii, które Allegro mierzy, przyznając punkty jakości sprzedaży. Wynik swojego konta można sprawdzić w sekcji „Twój poziom jakości sprzedaży”.
Na marketplace, gdzie obok producentów dużą rolę odgrywają resellerzy, to właśnie ocena sprzedawcy często jest kluczowym czynnikiem w procesie podejmowania decyzji zakupowych. Dobre doświadczenia innych klientów wzbudzają zaufanie i działają jak społeczny dowód słuszności, z kolei negatywne opinie (nawet, jeśli jest ich znacznie mniej niż pozytywnych) mogą skutecznie zniechęcić do zakupu. Gdy pojawi się negatyw, warto więc wyjaśnić powód niezadowolenia klienta i przesłać prośbę o zmianę komentarza. Usunięte w efekcie takiej ingerencji oceny nie są wliczane do średniej ocen i procenta poleceń, które są widoczne w ofertach.
Są jednak oceny, które ze statystyk wyklucza samo Allegro:
Powody wykluczenia można sprawdzić w raporcie, który znajduje się w zakładce „Jakość mojej sprzedaży”.
Analizowanie statystyk na Allegro pozwala lepiej zrozumieć potrzeby kupujących i wyznaczyć obszary, które wymagają usprawnień i dodatkowej pracy. Wyniki konta można sprawdzać w zakładce „Jakość mojej sprzedaży” lub Allegro Analytics. Sprzedawcy z Abonamentem Profesjonalnym lub Eksperckim mają dostęp do pełnych statystyk, które uwzględniają dane z ostatnich 18 lub 36 miesięcy oraz informacje na temat wyników konkurencji.
Narzędzie może być szczególnie pomocne dla osób, które prowadzą sprzedaż na kilku kontach i na różnych rynkach. Allegro Analytics umożliwia m.in. obserwowanie trendów w czasie, śledzenie zmian cen w ofertach i analizę wpływu różnych form promowania na wyniki.
Najczęstszym powodem, dla którego sprzedawcy proszą o wykluczenie zamówień ze statystyk Allegro, są opóźnienia lub pomyłki po stronie firm kurierskich. W takich sytuacjach, administratorzy sprawdzają, czy przesyłka została nadana terminowo i weryfikują przebieg sytuacji u przewoźnika. Aby jednak doszło do wykluczenia do statystyk, komentarz, którym jest opatrzona negatywna ocena, musi jednoznacznie wskazywać, że jest ona wynikiem opóźnionej dostawy. Ocena zostanie wykluczona ze statystyk również w przypadku, gdy kupujący nie doda komentarza lub będzie on krótszy niż 4 znaki.
Wykluczenie ze statystyk Allegro oceny spowodowanej działaniem przewoźnika dzieje się niezależnie od wykluczenia pierwszej negatywnej oceny z ostatnich 30 dni. Oznacza to, że nawet jeśli pierwszy od 30 dni negatyw będzie dotyczył obsługi kurierskiej, to w statystykach Allegro nie zostanie uwzględniona zarówno ta, jak i kolejna negatywna ocena.
Aby wykluczyć ofertę ze statystyk, należy skorzystać z sekcji „Oceny i komentarze” w formularzu kontaktowym w zakładce „Pomoc”.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.