|
|
4 minut czytania

Ile kosztuje wyposażenie studia fotograficznego?

Planujesz otworzyć działalność jako fotograf? Sprawdź, ile kosztuje wyposażenie studia fotograficznego. Na jakie wydatki musisz się nastawić?

ile kosztuje wyposażenie studia fotograficznego

Spis treści:

Pokaż więcej ↓

Tworzenie studia fotograficznego nie jest najprostszym zajęciem. Wymaga przemyślanego, cierpliwego podejścia na każdym etapie projektowym. Trzeba liczyć się także z dosyć dużymi kosztami, jakimi zostanie obciążony fotograf. Dobrze wyposażone studio fotograficzne będzie mogło z powodzeniem być wykorzystywane do celów profesjonalnych, np. związanych z modelingiem. Tłumaczymy, etap po etapie, jakie elementy składowe będą niezbędne w wyposażaniu fotograficznego lokum.

Planujesz założenie firmy?

Umów się na bezpłatną wideorozmowę z ekspertem, podczas której zarejestrujesz działalność unikając typowych pułapek i błędów.

Aparat: podstawowe wyposażenie studia fotograficznego

Aparat fotograficzny jest sercem całego studia. Stanowi on podstawowe narzędzie pracy, dlatego jego wybór jest niezwykle istotny. Rzecz jasna liczą się przede wszystkim umiejętności i zmysł artystyczny, jednakże klienci coraz bardziej naciskają na: dokładność, dobre odwzorowanie twarzy i sylwetki, wysoką rozdzielczość zdjęć. Ciężko spełnić te warunki, gdy fotograf dysponuje wiekowym sprzętem.

Współczesna fotografia modelingowa stawia wysokie wymagania jakościowe, które należy spełnić. Wybór aparatu można podzielić na osobne dwa etapy: zakup urządzenia oraz kupno obiektywów. Za cały zestaw zapłacimy od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Na jakie parametry zwracać uwagę?

Lustrzanka lustrzance nierówna. Często zdarza się, iż aparaty posiadające podobną charakterystykę techniczną, wykonują zdjęcia w diametralnie różnej jakości. Powodem są niuanse techniczne oraz jakość zastosowanych technologii, które często umykają uwadze podczas dokonywania zakupów. Na co zatem w szczególności spoglądać, jeśli chcemy zmaksymalizować szansę na właściwy wybór?

  1. Marka. Praktycznie nie zdarza się, aby profesjonalny fotograf korzystał ze sprzętu nieznanej marki. Wybierając aparat, zwróćmy uwagę na jego renomę: jest ona nie tylko gwarancją na wypadek awarii, ale także jej wartość została zweryfikowana doświadczeniem użytkowników.
  2. Rozdzielczość. Coraz częściej stawia się na urządzenia z dużą liczbą pikseli. Choć sprawny fotograf wykona znakomite zdjęcie także słabszym aparatem, to wybór często jest podyktowany preferencjami klienta. Konsumenci po prostu chcą, aby ich wizerunek był uwieczniany nowoczesnym sprzętem.
  3. Zakres ISO. To światłoczułość matrycy, czyli zdolność do wykonywania zdjęć w warunkach niedostatecznego naświetlenia. O ile w przypadku wykonywania zdjęć w plenerze nie jest to najistotniejszy parametr, to w warunkach studyjnych ma już niebagatelne znaczenie.

Obiektyw do użytku studyjnego

Podobnie jak w przypadku aparatów fotograficznych, w produkcji obiektywów przoduje kilka, najbardziej znanych marek. W warunkach studyjnych z pewnością sprawdzi się obiektyw z przesłoną od f8 do f16, czyli stosunkowo ciemny model. Artyści wykonujący sesje sensualne bardzo często korzystają z szerszego otwarcia przesłony, dlatego w takich warunkach lepszy będzie aparat z obiektywem jasnym. Wiele zatem zależy od typów wykonywanych zdjęć. Bezwzględnie jednak przydadzą się akcesoria, które polepszą jakość wykonywanych fotografii:

  • blendy fotograficzne;
  • uchwyty mocujące do blend;
  • zawieszenia do teł;
  • filtr UV do obiektywu.

Jaki statyw do studia?

Jeden statyw może nie wystarczyć. Wymagane będzie bowiem ustabilizowanie nie tylko aparatu, ale także lamp błyskowych oraz tła fotograficznego. Warto wcześniej zorientować się, czy stelaż podtrzymujący jest wystarczająco solidny. Korzystny będzie także duży zakres regulacji wysokości, a także najistotniejsza kwestia: brak luzów na stykach. Cena statywów waha się od kilkudziesięciu (za używane), do kilkuset złotych.

  • Do aparatu. Musi być kompatybilny z marką urządzenia, dlatego najlepiej wybrać oryginalny. W niewielkiej przestrzeni studyjnej sprawdzi się statyw na jednej nodze, a jeśli mamy trochę więcej miejsca, możemy wybrać wersję z trzema nogami.
  • Do lampy i tła. Wybierajmy te o dużym udźwigu, gdyż tła i lampy będziemy co jakiś czas zmieniać. Najbardziej funkcjonalnymi statywami są tzw. boomy: ich cena jest jednak zwykle o kilkadziesiąt złotych wyższa.

Studio fotograficzne i jego oświetlenie

Jeśli aparat jest ręką fotografa, to oświetlenie jest dłutem, wydobywającym z fotografowanego obiektu pełnię wdzięku i zjawiskowości. Niestety: profesjonalny zestaw, zawierający lampy pierścieniowe, oświetlenie błyskowe, oświetlenie światła ciągłego, softboxy, światłomierze czy parasole paraboliczne i dyfuzyjne będzie kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych.

W uproszczonej wersji można postawić na mniejszy zestaw. W jego skład będzie wchodzić lampa pierścieniowa, softbox zmiękczający światło. Niezbędne okażą się także blendy różnej wielkości. Z czasem akcesoria można profesjonalizować, dobierając lepsze i droższe warianty.

Ile kosztuje wyposażenie studia fotograficznego -podsumowanie

Studio fotograficzne kreowane od podstaw jest kosztownym przedsięwzięciem. Nic dziwnego, że usługi fotograficzne potrafią być drogie. Wielość rodzajów sprzętów, akcesoriów i elementów oświetleniowych składa się na końcową sumę, liczoną często w kilkudziesięciu tysiącach złotych. Wyposażenie studia fotograficznego to także inwestycja w sprzęt komputerowy, programy do obróbki zdjęć, okablowanie, przygotowanie pomieszczenia do pracy. W studio można inwestować bez końca, unowocześniając sprzęty i wymieniając je na nowsze modele.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie
Napisz do nas lub zadzwoń +48 735 209 003