Zgodnie z przepisami ustawy o VAT fakturę korygującą przedsiębiorca może wystawić, gdy:
- udzielono rabatu,
- udzielono opustów czy obniżek cen,
- dokonano zwrotu towarów i opakowań,
- dokonano zwrotu całości lub części zapłaty,
- podwyższono cenę lub stwierdzono pomyłkę w cenie, stawce, kwocie podatku lub w jakiejkolwiek innej pozycji faktury.
Inne przypadki faktur korygujących
W sytuacji, gdy przedsiębiorca udziela opustu lub obniżki ceny w odniesieniu do całej sprzedaży na rzecz jednego odbiorcy w danym okresie, na fakturze korygującej może znaleźć się inny zakres danych. Dodatkowo taki dokument powinien zawierać okres, do którego odnosi się udzielony opust lub obniżka. Na fakturze można natomiast pominąć takie elementy jak:- numer, za pomocą którego nabywca towarów lub usług jest zidentyfikowany na potrzeby podatku lub podatku od wartości dodanej, pod którym otrzymał on towary lub usługi,
- datę dokonania lub zakończenia dostawy towarów lub wykonania usługi lub datę otrzymania zapłaty czy
- nazwy towarów lub usługi objętych korektą.