W artykule przedstawiamy 10 wskazówek, jak skutecznie rekrutować na LinkedIn oraz porady dla samego rekrutera, jak stworzyć atrakcyjny profil na LinkedIn, który będzie zachęcał kandydatów do kontaktu.
Rekrutacja na LinkedIn – wskazówki
Dołącz do branżowych grup na LinkedIn jak np. Praca w IT, Oferty pracy -marketing, Rekruterzy Polska. Pozwoli to budować twoją sieć znajomych, będziesz mieć bezpośredni kontakt z osobami aktywnie poszukującymi pracy w branży, w której rekrutujesz. Dodatkowo będziesz na bieżąco z branżowymi zagadnieniami, nowymi technologiami czy organizowanymi wydarzeniami.
Bierz pod uwagę nie tylko aktywnie szukających pracy – być może twoja oferta zainteresuje osobę, która nie planowała na ten moment zmiany pracy i uda ci się pozyskać prawdziwy talent do twojej organizacji. Wyszukuj potencjalnych kandydatów i nie bój się do nich napisać.
Przeglądaj działania konkurencji na LinkedIn i czerp inspirację z dobrych praktyk.
Zadbaj o firmowy profil na LinkedIn, który wzmocni markę pracodawcy. Profil powinien zawierać krótką informację o historii i działalności marki, można także umieścić zdjęcia biura czy zadowolonych pracowników.
Wykorzystuj sieć pracowników do promocji marki jako atrakcyjnego pracodawcy. Poproś ich o udostępnianie twoich postów, co zwiększy ich zasięg i pozwoli dotrzeć do potencjalnych kandydatów.
Zawsze sprawdzaj doświadczenie i referencje kandydata na jego profilu. Jeśli aktywnie poszukuje pracy, jego profil powinien być uzupełniony i aktualny. Pozwoli ci to zebrać najważniejsze informacje jeszcze przed pierwszym kontaktem.
Daj kandydatom możliwość aplikacji na ofertę pracy przez LinkedIn. Przyspieszy to i ułatwi proces aplikacji, wpływając tym samym pozytywnie na candidate experience.
Korzystaj z systemów ATS, aby mieć dostęp do wszystkich aplikacji w jednym miejscu. Pozwoli to szybciej i efektywniej zarządzać procesem rekrutacji.
Postowanie ofert pracy na LinkedIn opiera się na modelu pay-per-click (opłata jest naliczana kiedy kandydat wyświetli daną ofertę pracy). Można ustawić zamknięcie oferty po osiągnięciu ustalonego budżetu lub zatrzymać ja ręcznie w dowolnym momencie.
Inną – darmową opcją – jest opublikowanie postu z linkiem do zakładki kariery z ofertami pracy na firmowym profilu LinkedIn. Praktyka ta pozwoli trafić wtedy do osób, które już znają markę i są nią w jakiś sposób zainteresowani. Kiedy profil firmy jest aktywny i ma dużą grupę osób obserwujących, łatwo poszerzyć zasięg takiej oferty. Można także skorzystać z postów sponsorowanych, aby podbić widoczność oferty – jest to już jednak opcja płatna.
LinkedIn – jak działać jako rekruter?
Zadbaj o swój profil – zamieść profesjonalne, aktualne zdjęcie, uzupełnij nagłówek, opisujący twoje stanowisko i branżę, w której rekrutujesz. Napisz także podsumowanie, w którym możesz zawrzeć swoje dotychczasowe doświadczenia czy opisać zainteresowania. Dodaj poprzednie stanowiska i publikuj certyfikaty potwierdzające ukończone kursy czy szkolenia. Przedstaw się kandydatom z profesjonalnej strony
Stwórz swój spersonalizowany URL. Możesz to łatwo zmienić w ustawieniach, zastępując URL w postaci ciągu liczb i numerów wersją przyjazna dla użytkownika np. twoje imię i nazwisko.
Pamiętaj o SEO – zadbaj o zawarcie w swoim nagłówku i podsumowaniu słów kluczowych, których kandydaci mogą wyszukiwać.
Dostosuj ustawienia prywatności – możesz ukryć część informacji, pewne kontakty czy dane. Zadbaj o bezpieczeństwo i prywatność zarówno swoją jak i swoich kandydatów.
Nie zapominaj o dobrych manierach. W sieci również obowiązuje kultura osobista w kontaktach. Zadbaj o zwroty grzecznościowe w wiadomościach, poprawność językową w postach i nie wysyłaj masowych wiadomości podchodzących pod spam.
Bądź aktywny – LinkedIn to biznesowe social media. Angażuj się w dyskusje na grupach, publikuj wartościowe treści i artykuły, komentuj i udostępniaj interesujące posty twoich kontaktów. Pozwoli to zwiększyć twoją widoczność i zasięg twojego profilu.
Regularnie sprawdzaj swoje statystyki dostępne na LinkedIn, przeanalizuj, co na twoim profilu się sprawdza i przynosi zamierzone efekty, a nad czym warto popracować.