|
|
3 minut czytania

LinkedIn – jak go używać do rekrutacji?

LinkedIn to portal społecznościowy służący do nawiązywania kontaktów biznesowych. Coraz bardziej popularną metodą rekrutacji jest poszukiwanie kandydatów właśnie na LinkedIn.

LinkedIn w rekrutacji

W artykule przedstawiamy 10 wskazówek, jak skutecznie rekrutować na LinkedIn oraz porady dla samego rekrutera, jak stworzyć atrakcyjny profil na LinkedIn, który będzie zachęcał kandydatów do kontaktu.

Rekrutacja na LinkedIn – wskazówki

Dołącz do branżowych grup na LinkedIn jak np. Praca w IT, Oferty pracy -marketing, Rekruterzy Polska. Pozwoli to budować twoją sieć znajomych, będziesz mieć bezpośredni kontakt z osobami aktywnie poszukującymi pracy w branży, w której rekrutujesz. Dodatkowo będziesz na bieżąco z branżowymi zagadnieniami, nowymi technologiami czy organizowanymi wydarzeniami.

Bierz pod uwagę nie tylko aktywnie szukających pracy – być może twoja oferta zainteresuje osobę, która nie planowała na ten moment zmiany pracy i uda ci się pozyskać prawdziwy talent do twojej organizacji. Wyszukuj potencjalnych kandydatów i nie bój się do nich napisać.

Zadbaj o firmowy profil na LinkedIn, który wzmocni markę pracodawcy. Profil powinien zawierać krótką informację o historii i działalności marki, można także umieścić zdjęcia biura czy zadowolonych pracowników.

Wykorzystuj sieć pracowników do promocji marki jako atrakcyjnego pracodawcy. Poproś ich o udostępnianie twoich postów, co zwiększy ich zasięg i pozwoli dotrzeć do potencjalnych kandydatów.

Zawsze sprawdzaj doświadczenie i referencje kandydata na jego profilu. Jeśli aktywnie poszukuje pracy, jego profil powinien być uzupełniony i aktualny. Pozwoli ci to zebrać najważniejsze informacje jeszcze przed pierwszym kontaktem.

Daj kandydatom możliwość aplikacji na ofertę pracy przez LinkedIn. Przyspieszy to i ułatwi proces aplikacji, wpływając tym samym pozytywnie na candidate experience.

Korzystaj z systemów ATS, aby mieć dostęp do wszystkich aplikacji w jednym miejscu. Pozwoli to szybciej i efektywniej zarządzać procesem rekrutacji.

Postowanie ofert pracy na LinkedIn opiera się na modelu pay-per-click (opłata jest naliczana kiedy kandydat wyświetli daną ofertę pracy). Można ustawić zamknięcie oferty po osiągnięciu ustalonego budżetu lub zatrzymać ja ręcznie w dowolnym momencie.

Inną – darmową opcją – jest opublikowanie postu z linkiem do zakładki kariery z ofertami pracy na firmowym profilu LinkedIn. Praktyka ta pozwoli trafić wtedy do osób, które już znają markę i są nią w jakiś sposób zainteresowani. Kiedy profil firmy jest aktywny i ma dużą grupę osób obserwujących, łatwo poszerzyć zasięg takiej oferty. Można także skorzystać z postów sponsorowanych, aby podbić widoczność oferty – jest to już jednak opcja płatna.

LinkedIn – jak działać jako rekruter?

Zadbaj o swój profil – zamieść profesjonalne, aktualne zdjęcie, uzupełnij nagłówek, opisujący twoje stanowisko i branżę, w której rekrutujesz. Napisz także podsumowanie, w którym możesz zawrzeć swoje dotychczasowe doświadczenia czy opisać zainteresowania. Dodaj poprzednie stanowiska i publikuj certyfikaty potwierdzające ukończone kursy czy szkolenia. Przedstaw się kandydatom z profesjonalnej strony

Stwórz swój spersonalizowany URL. Możesz to łatwo zmienić w ustawieniach, zastępując URL w postaci ciągu liczb i numerów wersją przyjazna dla użytkownika np. twoje imię i nazwisko.

Dostosuj ustawienia prywatności – możesz ukryć część informacji, pewne kontakty czy dane. Zadbaj o bezpieczeństwo i prywatność zarówno swoją jak i swoich kandydatów.

Nie zapominaj o dobrych manierach. W sieci również obowiązuje kultura osobista w kontaktach. Zadbaj o zwroty grzecznościowe w wiadomościach, poprawność językową w postach i nie wysyłaj masowych wiadomości podchodzących pod spam.

Bądź aktywny – LinkedIn to biznesowe social media. Angażuj się w dyskusje na grupach, publikuj wartościowe treści i artykuły, komentuj i udostępniaj interesujące posty twoich kontaktów. Pozwoli to zwiększyć twoją widoczność i zasięg twojego profilu.

Regularnie sprawdzaj swoje statystyki dostępne na LinkedIn, przeanalizuj, co na twoim profilu się sprawdza i przynosi zamierzone efekty, a nad czym warto popracować.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie
Napisz do nas lub zadzwoń +48 735 209 003