Chciałbyś skorzystać z ulgi na sponsoring sportu? Sprawdź, na jakich zasadach może być rozliczana ulga.
W ustawie Polski Ład zostało zapisanych wiele zmian przepisów, które staramy się poznawać sukcesywnie. Między innymi pojawiła się nowa ulga, której do tej pory w ogóle nie było. Mianowicie mowa jest o uldze na sponsoring sportu. W dzisiejszej publikacji napiszemy kilka słów na temat rozliczania tej ulgi w oparciu o poradnik Ministerstwa Finansów.
Ulga sponsoringowa skierowana jest do przedsiębiorców, którzy wybrali opodatkowanie swoich dochodów podatkiem według skali podatkowej i podatkiem liniowym. Mogą z niej skorzystać zarówno osoby fizyczne, jak i spółki osobowe. W ramach ulgi przedsiębiorca może dodatkowo odliczyć 50% kosztów:
Z ulgi na sponsoring sportowy nie skorzystają przedsiębiorcy, którzy wybrali opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym.
W ramach przedmiotowej ulgi przedsiębiorca może na przykład sfinansować imprezę sportową w zamian za usługę reklamową. Koszty poniesione na organizację imprezy przedsiębiorca zaliczy w koszty uzyskania przychodów, natomiast dodatkowo w ramach ulgi będzie mógł jeszcze odliczyć 50% poniesionych kosztów.
Przykład
Koszt imprezy sportowej sfinansowanej przez przedsiębiorcę wyniósł 60.000 zł. Kwotę tę będzie można zaksięgować w PKPiR po stronie kosztów podatkowych. Dodatkowo w ramach ulgi na sponsoring zostanie wykazana kwota 30.000 zł, ale jej odliczenie będzie możliwe dopiero w zeznaniu rocznym.
W ramach ulgi na sponsoring może być finansowana działalność sportowa, kulturalna, wspierająca szkolnictwo:
Odliczenia ulgi na sponsoring dokonuje się w zeznaniu rocznym składanym po zakończeniu roku podatkowego odpowiednio na druku PIT-36 lub PIT-36L. Dodatkowo trzeba będzie złożyć informację według ustalonego wzoru, zawierającą wykaz poniesionych kosztów podlegających odliczeniu.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zrób to za darmo z programem IFIRMA!