|
|
2 minut czytania

Kiedy należy zaktualizować wpis do CEIDG?

 

aktualizacja wpisu do CEIDG zmiana danych

Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej służy zarówno do ewidencjonowania przedsiębiorców i osób fizycznych, jak i ułatwiania dostępu do informacji o nich. Za sprawą CEIDG można także założyć firmę przez Internet. Sprawdź jak wygląda w CEIDG zmiana danych lub aktualizacja wpisu.

Wpis do Centralnej Ewidencji

Zakładając firmę należy dokonać wpisu do CEIDG – dokonanie takiego wpisu jest bezpłatne i można to zrobić osobiście (w dowolnym urzędzie miasta/ gminy), listem poleconym lub przysłać wniosek drogą elektroniczną, np. przez naszą stronę: ifirma.pl/ceidg

W formularzu muszą znaleźć się takie informacje, jak na przykład nazwa firmy, NIP, adres zamieszkania przedsiębiorcy czy informacja o zawieszeniu i wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej. Zdarza się więc, że z czasem niektóre dane ulegają dezaktualizacji. Wówczas konieczna jest aktualizacja wpisu do CEIDG.

Kiedy trzeba zaktualizować wpis do CEIDG?

Przedsiębiorca powinien zaktualizować wpis do CEIDG na przykład w sytuacji, gdy przedsiębiorca:

  1. zawiesił działalność
lub zmienił:
  1. numer rachunku bankowego
  2. adres zamieszkania
  3. formę opodatkowania działalności gospodarczej
  4. lub rozszerzył zakres działalności firmy (PKD)
  5. nazwę firmy
  6. siedzibę bądź pojawił się dodatkowy adres firmy

Aktualizacja wpisu – CEIDG zmiana danych

W takiej sytuacji należy złożyć wniosek o zmianę wpisu do CEIDG, czyli formularz CEIDG-1, wskazując w nim aktualne dane. Nowe dane zostaną jednocześnie automatycznie przekazane do innych instytucji: GUSu, Urzędu Skarbowego, ZUSu, KRUSu. Aktualizacja nie wymaga wypełniania formularza w całości.

Należy jednak zamieścić w nim następujące dane:

  • imię i nazwisko przedsiębiorcy
  • datę urodzenia
  • numer PESEL
  • NIP
  • REGON
  • nazwę firmy
  • oświadczenie dotyczące składania fałszywych zeznań

Poza wymienionymi należy jedynie wypełnić informacje, które się zmieniły.

Na formularzu przedsiębiorca powinien podać powód nastąpienia zmiany oraz datę zaistnienia zmiany. Warto pamiętać, że jeśli zmiana zaistniała przed dokonaniem aktualizacji, to w takiej sytuacji przedsiębiorca ma 7 dni na złożenie wniosku od chwili zmiany.

Złożenie wniosku jest bezpłatne.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Najważniejsze pytania

  1. Jakie informacje zawiera się we wpisie do CEIDG?

    W formularzu muszą znaleźć się takie informacje, jak na przykład nazwa firmy, NIP, adres zamieszkania przedsiębiorcy czy informacja o zawieszeniu i wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej. Zdarza się więc, że z czasem niektóre dane ulegają dezaktualizacji. Wówczas konieczna jest aktualizacja wpisu do CEIDG.
  2. Kiedy trzeba zaktualizować wpis do CEIDG?

    Wpis do CEIDG należy zaktualizować gdy przedsiębiorca zawiesił działalność lub zmienił kluczowe dane takie jak numer rachunku bankowego, adres zamieszkania lub siedziby firmy, formę opodatkowania, zakres działalności lub nazwę firmy.
  3. CEIDG zmiana danych - jak jej dokonać?

    Należy złożyć formularz CEIDG-1, wskazując w nim aktualne dane (informacje, które się zmieniły). Nie trzeba wypełniać go w całości, ale zawsze należy zamieścić w nim takie dane jak imię i nazwisko przedsiębiorcy, datę urodzenia, numer PESEL, NIP, REGON, nazwę firmy, oświadczenie dotyczące składania fałszywych zeznań. Na formularzu trzeba też podać powód nastąpienia zmiany oraz datę jej zaistnienia.
  4. W jakim terminie należy dokonać zmiany w CEIDG?

    Jeśli zmiana zaistniała przed aktualizacją wpisu, to przedsiębiorca ma 7 dni na złożenie wniosku od chwili zmiany.
  5. Ile kosztuje zmiana danych w CEIDG?

    Złożenie wniosku o aktualizację danych jest bezpłatne.

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie
Napisz do nas lub zadzwoń +48 735 209 003